جدی 13, 1396 12:24 Asia/Kabul
  • دستاوردهای پلیس هرات در بیست روز گذشته

با‌آنکه ساکنان ولایت هرات از افزایش ناامنی‌ها و جرایم جنایی در این ولایت نگران هستند، پلیس هرات اعلام کرده‌، در ۲۰ روز گذشته تا کنون ۱۶ تن از مخالفان مسلح دولت در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده و دستکم ۴۵ تن به اتهام اعمال جنایی بازداشت شده‌اند.

گفته شده این افراد که متهم به قتل، سرقت‌های مسلحانه، راه‌زنی، قاچاق مواد مخدر، تهدید و جعل اسناد هستند، طی این مدت از نواحی مختلف شهری توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،امین‌الله امین آمر امنیت فرماندهی پلیس هرات گفت: امنیت یکی از نیازهای جدی مردم است و نیروهای امنیتی مسئولیت دارند به دلیل تامین آرامش و یک زندگی مسالمت آمیز برای مردم هرات شبانه روز تلاش کنند.

امین با اشاره بر اینکه نیروهای مشترک امنیتی به دشمنان صلح و آرامش مردم افغانسان اجازۀ فعالیت‌های تروریستی و تخریبی را نخواهند داد، تصریح کرد: با کسانیکه در خیابان‌ها و محل‌های مسکونی باعث آزار و اذیت مردم می‌شوند و اقدام به انجام جرایم جنایی می‌کنند برخورد جدی و قانونی می‌شود.

این مقام پلیس هرات خاطرنشان کرد: در مبارزه با این جرایم همکاری مردم با ارگان‌های امنیتی حایز اهمیت است و تاکید کرد: وکلای گذر و نواحی مسئولیت دارند تا از رفت‌وآمدهای مشکوک و افرادیکه اقدام به برهم زدن نظم و امنیت عامه می‌کنند به نیروهای امنیتی گزارش داده و در هرچه بهتر‌شدن وضع همکاری کنند.

آمر امنیت فرماندهی پلیس هرات با بیان اینکه اگرچه پلیس مسئولیت جنگی ندارد و باید برای نظم عمومی در شهرها وظیفه اجرا کند، اما اظهار داشت: پلیس نیز احساس مسئولیت دارد و برای تامین امنیت نیز همراه با سایر ارگان‌های امنیتی حتی در جبهات جنگ حاضر می‌شود و در برابر دشمنان صلح و ثبات افغانستان می‌رزمند.

امین، خاطرنشان کرد: در مدت ۲۰ روز گذشته و در درگیری‌هایی که بین نیروهای امنیتی و طالبان روی داده‌است، دستکم ۱۶ تن از مخالفان تفنگدار دولت نیز کشته شدند.

این مقام محلی خاطرنشان کرد: ده‌ها قبضه اسلحۀ پیش‌رفتۀ که با نام شکاری وارد بازار شده بود نیز جمع آوری شده‌است.

بنا به گفتۀ آمر امنیت پلیس هرات از این سلاح‌ها در سرقت‌های مسلحانه، ترور و تهدیدات امنیتی استفاده شده‌است.

وی هم‌چنان افزود، حتی شماری از افراد وابسته به گروه طالبان از این سلاح‌ها برعلیه نیروهای امنیتی استفاده می‌کنند.

آمر امنیت قوماندانی امنیۀ ولایت هرات مبارزه با قاچاق‌چیان مواد مخدر و فروشندگان آن را نیز یکی از برنامه‌های کلان پلیس در امر محو مواد مخدر دانست و گفت، پلیس در کنار سایر وظایف و مسئولیت‌هایش جلوگیری از کشت،تولید و انتقال مواد مخدر را نیز بر عهده دارد.

امین، گفت: در مدت ۲ هفتۀ گذشته مقدار ۱۷کیلوگرام مواد مخدر و مقدار ۷۰ لیتر مشروبات الکلی را نیز از مناطق مختلف شهر هرات کشف و ضبط کرده‌است.

در همین‌حال مسئولان نظامی و امنیتی هرات از کاهش قابل توجه آمار جرایم در این ولایت خبر می‌دهند و اظهار می کنند بیشترین عاملان این بزهکاری‌ها  توسط پلیس بازداشت شدند.