قتل وکیل مدافع زن در ولایت لغمان
(last modified Mon, 08 Jan 2018 11:08:11 GMT )
جدی 18, 1396 15:38 Asia/Kabul
  • قتل وکیل مدافع زن در ولایت لغمان

سرحدی خواک سخنگوی والی لغمان می گوید ظهر روز دوشنبه افراد مسلح به موتر یک وکیل مدافع زن تیراندازی نموده وی را به قتل رسانید.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سخنگوی والی لغمان گفت خانم شعیبه با یک اداره ای که در بخش عدالت برای همه فعالیت دارد به حیث وکیل مدافع کار میکرد وظهر امروز در حالیکه با موتر شخصی اش با دوتن از همرهان  سفر می کرد در منطقه شهرک سلطان غازی واقع در شهر مهترلام مرکز این ولایت هدف تیراندازی مردان مسلح قرار گرفت و کشته و و دو تن از همراهانش زخمی شدند.

  سخنگوی والی لغمان گفت عامل این رویداد(امید) که از سوی مردم شناسایی شده از محل رویداد فرار کرده  وپولیس کاکا و دو تن از افراد نزدیک به وۍ را بازداشت نموده و در جستجوی وۍ نیز میباشد .

 

سخنگوی والی لغمان گفت  خانم شعیبه بالای یک دوسیه مربوط به خانه امن کار میکرد که ممکن است همین دوسیه حقوقی سبب قتل وی شده باشد  .

این اولین بار است که یک وکیل مدافع زن  از سوی مردان مسلح به قتل میرسد. 

از سوی دیگر والی ننگرهار از بازداشت سه تن در پیوند با قضیه قتل یک صراف در شهر جلال اباد خبر داد.

 

محمد گلاب منگل که ظهردر یک نشست خبری صحبت می کرد گفت موظفین اداره امنیت ملی سه تن را در پیوند به قتل یک صراف وجراحت پنج فرد ملکی دیگر در ولایت کونر بازداشت نموده است.

وی گفت این افراد از طریق دوربین های مخفی که در مغازه صراف از قبل وجود داشت شناسایی  ومورد پیګرد موظفین امنیتی قرار داشت که در ولایت کنر شناسایی و بازداشت گردیدند.

 هر سه افراد بازداشت شده در حضور اصحاب رسانه ها نیز حاضر شدند و به جرم شان اعتراف کردند .

والی ننگرهار گفت نیروهای امنیتی که در این قضیه  متهم به کم کاری هستند نیز مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت .

بر اساس معلومات والی ننگرهار در سه ماه گذشته بیش از هفتاد تن از سوی نیروهای امنیتی در شهر جلال اباد بازداشت شده که بیش از بیست تن انها متهم به قتل وادم ربایی و سرقتهای مسلحانه می باشند.