جدی 19, 1396 18:43 Asia/Kabul
  • بازداشت یک تروریست در هرات‎

مسئولان امنیتی در ولایت هرات از بازداشت فردی خبر دادند که قصد داشته‌است حملات تروریستی را بر مساجد و اماکن مقدسه سازماندهی کند.

­

به گزارش خبرنگار رادیو دری، متهم که عضویت گروهای تروریستی را داشته‌است دریک عملیات توسط منسوبان ادارۀ امنیت ملی ازناحیه دوم شهرهرات دستگیرشده است .

این فرد باگروه های هراس افگن نیزبارها بیعت کرده وحتی درقتل ۳۶ تن ازافراد غیرنظامی درسال گذشته درولایت غور نیزبصورت مستقیم دخیل بوده است .

مسئولان امنیتی در هرات گفته‌اند: این عضو گروه‌ تروریستی ازماه ها به این سو تحت تعقیب کارمندان امنیت ملی ولایت هرات قرارداشت که صبح امروز دستگیرشد.

در همین حال سیداحمد محمدی سخنگوی پلیس هرات به رادیودری گفت: بازداشت افرادی‌که زندگی را برای مردم تلخ کرده‌اند و همواره با انجام کارهای ضد دولتی و ضد مردمی امنیت را بر هم می‌زنند تاثیر خوبی برای بهبود اوضاع دارد.

وی تاکید کرد: حملات تروریستی بر مساجد و اماکن مقدسه کار دشمنان اسلام است و نیروهای امنیتی مشترکا علیه آنان مبارزه خواهند کرد.

سخنگوی پلیس هرات با بیان اینکه تلاش‌های دشمنان مردم افغانستان به دلیل برهم زدن ثبات و امنیت در کشور مذبوحانه است، تصریح کرد: فرزندان راستین مردم افغانستان در ادارات امنیتی شبانه روز در تلاش هستند تا با شناسایی و مجازات کسانیکه حرمت مساجد و تکایا را می‌شکنند برخورد قاطع داشته باشد.

حمله برمساجد واماکن مقدس جنایتی‌است که به هدف ایجاد وحشت دربین مردم از سوی گروه‌های تروریستی- تکفیری سازماندهی می‌شود.

کلیدواژه