جدی 20, 1396 17:02 Asia/Kabul
  • غنی: فلج اطفال در افغانستان ریشه‌کن می‌شود

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اجرای مؤثر و تسریع روند برنامه محو فلج اطفال، گفت: مشکلات در این زمینه باید شناسایی شوند و بر روی تمامی مناطق دوردست، تمرکز صورت گیرد و یک تحلیل واضح و همه‌جانبه در این خصوص آماده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، در جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت بهداشت این کشور، روند پیشرفت‌ها و چالش‌های اجرای برنامه همگانی واکسیناسیون فلج اطفال را مورد بررسی قرار داد.

رئیس‌جمهور افغانستان در این جلسه گفت: مشکلات در این زمینه باید شناسایی شوند و بر روی تمامی مناطق دوردست، تمرکز صورت گیرد و یک تحلیل واضح و همه‌جانبه در این خصوص آماده شود.

اشرف غنی با تاکید بر اجرای مؤثر و تسریع روند برنامه محو فلج اطفال به مسئولان مربوطه به‌ ویژه ادارۀ مستقل ارگان‌های محلی دستور داد تا در هماهنگی با مقامات محلی، اقدامات جدی و فوری را در دست اجرا گیرند.

رئیس‌جمهور افغانستان با تاکید بر اتخاذ ویژه برای محو کامل فلج اطفال در آینده در این کشور خاطرنشان کرد: ادارات زیربط در مرکز و ولایات جهت عملی‌شدن سراسری برنامه محو فلج اطفال از تمامی امکانات استفاده کرده و هماهنگی لازم را در این رابطه ایجاد کنند.

مسئولان وزارت بهداشت افغانستان و نهادهای مربوطه در این راستا گزارش کامل را پیرامون ابعاد اجرای برنامه محو فلج اطفال در ولایات مختلف این کشور را ارائه کردند.