حملات مسلحانه طالبان در فراه و حملۀ انتحاری در ولایت غور
(last modified 1396-10-23T08:04:41+00:00 )
جدی 23, 1396 12:34 Asia/Kabul
  • حملات مسلحانه طالبان در فراه و حملۀ انتحاری در  ولایت غور

مسئولان محلی در ولایت فراه در غرب افغانستان میگویند، درحملات مسلحانۀ گروه طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی در این ولایت دستکم ۷ سرباز پلیس جان باخته و یک پاسگاه آنان به دست طالبان افتاده‌ است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، شورای ولایتی فراه تایید کرده‌ می کند که طالبان در این حمله موفق شده‌ است تا تلفاتی را بر نیروهای امنیتی افغان وارد کند و با تصرف یک پوستۀ پلیس ، مقادیری از جنگ‌افزارهایشان را نیز با خود ببرند.

روز گذشته ولسوالی‌های «بالابلوک» و «قلعه‌کاه» ولایت فراه شاهد رویدادهای خونینی بوده‌است.

دادالله قانع منشی شورای ولایتی فراه در این باره گفت، شماری از نیروهای مخالف مسلح دولت افغانستان در منطقۀ چکاب در ولسوالی بالابلوک ،عملیاتی را بر علیه نظامیان افغان راه‌اندازی کردند که درنتیجۀ آن یک پاسگاه نیروهای پلیس به دست آنان افتاده است.

وی اظهار داشت، در این رویداد ۷ تن از سربازان پلیس افغانستان کشته شدند و ۲ تن دیگر از این نیروها به گروه طالبان پیوستند.

قانع دلیل سقوط این پاسگاه و وارد شدن تلفات بر سربازان پلیس را کمبود شدید نیروهای امنیتی عنوان کرد و افزود، بارها این مشکل با مقام‌های بلندپایۀ دولتی در فراه و کابل در میان گذاشته شده اما تا کنون توجهی در این باره نشده‌ است.

منشی شورای ولایتی فراه بار دیگر از مسئولان امنیتی و نظامی خواست تا شمار سربازان پلیس و ارتش را به منظور حراست بهتر از این ولایت ،افزایش دهند.

در همین حال «گل‌بهار مجاهد» آمر امنیت فرماندهی پلیس ولایت فراه هرچند حملۀ طالبان مسلح بر پاسگاه‌ پلیس در منطقۀ چکاب را تایید کرد، و افزود، در این حملۀ طالبان پاسگاه امنیتی سقوط نکرده‌ است.

مجاهد ، کشته شدن ۳ تن از نیروهای امنیتی افغان را در این حملۀ طالبان تایید کرد و اظهارداشتف در این رویداد یک تن دیگر از سربازان پلیس جراحت برداشته‌ است.

آمر امنیت قوماندانی امنیۀ ولایت فراه خاطرنشان کرد، دلیل قدرتمند شدن طالبان و افزایش حملات آنان بر پاسگاه‌های امنیتی، دسترسی این نیروها به سلاح و تجهیزات پیشرفتۀ نظامی می‌باشد.

از سوی هم آمر امنیت پلیس فراه از درگیری شدیدی بین نیروهای امنیتی و طالبان تفنگدار خبر داد و گفت، این نبرد در ولسوالی قلعه‌کاه این ولایت روی داده و در نتیجۀ آن ۳ تن از سربازان افغان کشته و زخمی شدند.

این مقام نظامی در فراه خاطرنشان کرد: این نبرد هم اکنون پایان یافته و ۶ تن از افراد وابسته به گروه طالبان نیز کشته و مجروح شدند.

در این اواخر تفنگداران مخالف دولت بر حملاتشان بر پاسگاه‌های امنیتی، مراکز ولسوالی‌ها و بزرگراه‌ها شدت بخشیده و نگرانی‌هایی را در بین مردم و مسئولان بوجود‌ آورده‌اند.

بر اساس یک خبر دیگر مقام‌های امنیتی در ولایت غور میگویند بر اثر یک حملۀ تروریستی بر یک منزل مسکونی در این ولایت دستکم ۱ کودک جان باخته و ۶ تن دیگر از اعضای این خانواده زخمی شدند.

ضیاءالدین ثاقب آمر امنیت پلیس غور با بیان این مطلب تصریح کرد یک عامل انتحاری که مواد منفجره‌ را به خود بسته بود و تحت تعقیب نیروهای امنیتی قرار داشت، در این رویداد کشته شده‌ است.

ثاقب با اشاره بر اینکه این فرد خودش را در یک خانه در منطقۀ فامیلی‌های مرکز ولایت غور منفجر کرده، افزود، تحقیقات در این باره آغاز شده اما تا کنون مشخص نیست که این فرد عضو این خانواده بوده و یا خیر.

آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت غور اظهار داشت، در این رویداد این منزل مسکونی ویران شده و مجروحان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

تا به‌ حال فرد و یا گروهی مسئولیت این واقعه را بر عهده نگرفته‌ است.