جدی 23, 1396 15:27 Asia/Kabul

افزایش درگیری‌ها، حملات مسلحانه مخالفان دولت بر مواضع سربازان افغان و تلفات نیروهای امنیتی در ولایت فراه والی این ولایت را نگران کرده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،این مقام ارشد دولتی در غرب افغانستان با بیان اینکه در این نبردها تلفات سنگینی بر طالبان نیز وارد شده، گفت: سربازان پلیس و ارتش نیز در این درگیری‌ها متحمل تلفات و خساراتی شده‌اند که دلیل آن کمبود شدید نیرو و تجهیزات نظامی بوده‌است.

محمدعارف شاه‌جهان والی فراه که دراین اواخر ولایتش شدیدترین نبردها را تجربه کرده و تحرکات ضد دولتی گروه طالبان را شاهد بوده‌است، پذیرفت که در ۴ ماه گذشته حملات شدید و گستردۀ طالبان در این ولایت به گونۀ چشمگیری افزایش یافته و تلفات زیادی به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان وارد شده‌است.

والی فراه با اشاره بر اینکه تجمع طالبان در بخش‌های مختلف این ولایت و راه‌اندازی عملیات‌های آنان بیشتر به دلیل تصرف این ولایت صورت گرفته اما گفت : نیروهای مستقر در این ولایت با تمام توان با وجودکمبود نیرو و تجهیزات در برابر آنان مقاومت کرده و نگذاشتند افراد مسلح مخالف دولت حتی به نزدیکی‌ شهرها برسند.

وی از آمادگی‌های کامل نیروهای مشترک امنیتی به منظور دفاع از این ولایت خبر داده و گفت: سربازان افغان متعهد به حراست از کشور هستند و تا آخرین قطرۀ خونشان به دشمن اجازه نخواهند داد امنیت و آرامش مردم را بر هم بریزند.

شاه‌جهان بار دیگر به اندک بودن تجهیزات نظامی در فراه نگاهی داشت و گفت: این ولایت در غرب افغانستان برای مخالفان مسلح دولت مهم است و آنان قصد دارند تا با تمام توان و تجهیزاتی که دارند بر مراکز پلیس و پایگاه‌های امنیتی حمله کنند و بخش‌های این ولایت را به تصرفشان درآورند.

والی فراه که سمت رییس شورای نظامی این ولایت را نیز برعهده دارد، از مسئولان ارشد نظامی در پایتخت افغانستان خواست تا نیرو و تجهیزات کافی را به این ولایت بفرستند تا نیروهای امنیتی بتوانند با شکل درست از این ولایت در برابر افراد تفنگدار مخالف دولت دفاع کنند.

محمدعارف شاه‌جهان والی فراه در حالی از کمبود نیرو و تجهیزات جنگی در فراه سخن می‌گوید که دراوایل ماه جاری آمر امنیت فرماندهی پلیس این ولایت از توظیف ۹۰ تن از سربازان پلیس به منظور حفاظت از شاهزادگان قطری و شکارچیان این کشور که در فراه به سر می‌برند پرده برداشت و تاکید کرده بود: قطری‌ها مهمانان ما هستند و حفاظت آنان وظیفۀ دولت افغانستان است.

این اقدام مسئولان پلیس فراه مورد انتقاد کارشناسان سیاسی و فعالان مدنی قرار گرفته‌است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.