ادامه رایزنی «عبدالله» برای تکمیل کابینه دولت در افغانستان
(last modified 1396-10-25T06:00:33+00:00 )
جدی 25, 1396 10:30 Asia/Kabul
  •  ادامه رایزنی «عبدالله» برای تکمیل کابینه دولت در افغانستان

در حالی که تنها ۹ روز به آغاز تعطیلات زمستانی پارلمان افغانستان باقیمانده است، عبدالله عبدالله رئیس شورای اجرایی دولت این کشور از ادامه رایزنی‌ با رییس جمهور برای تکمیل کابینه خبر داد.

به گزارش رادیو دری،با اینکه حدود 3سال از آغاز به کار حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گذرد اما کابینه این دولت هنوز تکمیل نشده است و سه وزارتخانه «اطلاعات و فرهنگ»، «آموزش و پرورش» و «معادن و نفت» همچنان با سرپرست اداره می‌شود.

خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه به نقل از رسانه های افغانستان اعلام کرد،«عبدالله عبدالله » رییس شورای اجرایی دولت وحدت ملی در آستانه آغاز تعطیلات زمستانی پارلمان این کشور گفته  رایزنی‌ها با «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان برای معرفی وزیران باقی مانده ادامه دارد.

افغانستان 24 وزارتخانه دارد  که براساس قانون اساسی، امکان سرپرستی بیش از 2 ماه امکان پذیر نیست و دولت باید وزیران پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به پارلمان معرفی کند.

اواخر ماه عقرب، نزدیک به دو ماه پیش ، پارلمان افغانستان به 12 وزیرپیشنهادی دولت به غیر از «نرگس نهان» وزیر پیشنهادی وزارت معادن و نفت و تنها وزیر پیشنهادی زن، رای اعتماد داد.

مهلت قانونی فعالیت دولت وحدت ملی افغانستان 5 سال است.

مهمترین چالش بین دولت وحدت ملی افغانستان و مجلس نمایندگان این کشور،مسئله کابینه و نحوه برخورد مجلس با اعضای آن بوده است.

 

کلیدواژه