جدی 30, 1396 14:31 Asia/Kabul
  • ۳۵ کشته و زخمی طالبان در عملیات هوایی ارتش در ولایت فراه‎

مسئولان امنیتی در ولایت فراه در غرب افغانستان می گویند، در نتیجۀ عملیات نظامی نیروهای مشترک امنیتی در بخش‌های مختلف این ولایت دستکم ۲۱ تن از طالبان مسلح کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

اقبال باهر سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت فراه در گفت‌وگو با رادیودری از وارد شدن تلفات و خساراتی بر نیروهای مخالف مسلح دولت خبر داده گفت: در چند روز گذشته تفنگداران وابسته به گروه طالبان حملاتی را بر پاسگاه‌های امنیتی، مراکز ولسوالی‌ها و مسیر بزرگ راه‌ها سازماندهی کرده بودند که در پی این تهاجمات تلفاتی نیز بر نیروهای امنیتی وارد شد.

باهر با بیان اینکه طالبان توان رویارویی مسلحانه با نیروهای امنیتی را ندارند، تصریح کرد، عده‌ای از افراد این گروه با استفاده از تاریکی شب حملاتشان را به منظور تصرف پاسگاه‌های امنیتی راه‌اندازی کردند که با مقاومت سربازان پلیس و ارتش روبرو شده و در هر حمله تلفاتی نیز به طالبان وارد شده‌است.

این مقام نظامی در فراه گفت، درعملیات هوایی که صبح امروز توسط ارتش افغانستان در منطقۀ «نعل دشت وننګ آباد» از توابع ولسوالى خاک سفید انجام شد تلفات سنگینی بر این گروه وارد شد که ارقام اولیه نشان‌دهنده کشته و زخمی شدن ۳۵ تن از تفنگداران مخالف دولت است.

باهر با بیان اینکه در این عملیات نظامی خساراتی نیز بر گروه طالبان وارد شده، اظهار داشت، طالبان سنگین ترین شکست خود را در فراه خورده و در حال فرار هستند.

سخنگوی پلیس فراه با اشاره بر اینکه هم اکنون فرماندهان پلیس و ارتش در غرب افغانستان برای بررسی وضعیت فراه در این ولایت به سر می‌برند تاکید کرد، این عملیات تا پاک‌سازی کامل منطقه از حضور مخالفان مسلح دولت ادامه خواهد داشت.

وی شایعاتی که مبنی بر سقوط فراه به دست طالبان منتشر شده را بی اساس دانسته و افزود: نیروهای امنیتی افغانستان به طالبان و یا هر گروه مخالف مسلح دیگری اجازه نخواهند داد تا یک قدم از ساحۀ حاکمیت دولت افغانستان را تصرف کرده و باعث آزار و اذیت مردم شوند.

باهر این شکست طالبان در فراه را جبران ناپذیر دانسته و گفت: در خلال این عملیات یک دستگاه موتر بمب‌گذاری شده طالبان نیز منهدم شده و گزارش‌های نیز از کشته شدن «ملاواحد» از قوماندانان طالبان و زخمی شدن «ملابورمحمد» یکتن دیگر از فرماندهان این گروه وجود دارد.

اظهارات این مقام نظامی در فراه در حالی‌است که در یک‌ماه گذشته تا کنون و در حملات مسلحانۀ نیروهای طالبان بر پاسگاه‌ها و کمربندهای امنیتی دراین ولایت دستکم ۴۰ تن از سربازان پلیس و ارتش کشته و زخمی شدند.