وزارت داخله افغانستان پایان حمله تروریستی به هتل اینترکانتیننتال در کابل را اعلام کرد
(last modified 1396-11-01T07:32:21+00:00 )
دلو 01, 1396 12:02 Asia/Kabul

درگیری پانزده ساعته میان گروهی سه نفره از مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی افغان با هلاکت هر سه مهاجم و کشته و زخمی شدن دوازده تن دیگر به پایان رسید .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، در پانزدهمین ساعت از آغاز این حمله ی تروریستی ، نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت امور داخله ی افغانستان ، از پایان درگیری در هتل اینترکانتیننتال خبر داد که به گفته ی وی این رویداد با هلاکت هر سه فرد مهاجم و کشته شدن شش غیر نظامی به شمول یک شهروند خارجی به پایان رسید .

معاون سخنگوی وزارت امور داخله ی افغانستان هم چنین تایید کرد که شش تن به شمول سه سرباز پولیس نیز در این حمله زخمی شدند دانش هم چنین تاکید کرد که در عملیات نجات ، نیروهای امنیتی افغان موفق به نجات یک صد و بیست و شش تن از مهمانان این هتل به شمول چهل و یک شهروند خارجی شدند .

گفتنی است که تنها دو روز پس از نشر بیانیه ای توسط سفارت امریکا در کابل مبنی بر احتمال حمله ی گروه های تروریستی بر شماری از هتل های مشهور از جمله هوتل "بارون" در نزدیکی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی ، گروهی سه نفره از افراد مسلح بر هتل" اینترکانتیننتال"  در منطقه ی باغ بالا در شهر کابل یورش بردند .

طالبان افغانستان  ،مسئولیت حمله به هتل  اینتر کانتیننتال شهر کابل را به عهده گرفت .

جمال الدین پاچاخیل رییس مخابرات وتکنالوژی ولایت فراه واحمد فرزان، کارمند ارشد شورای عالی صلح در میان کشته شدگان هستند.

 

 وزارت امور داخله حمله وحشیانه و ضد انسانی به هتل اینترکانتیننتال را با شدید ترین الفاظ محکوم نموده وگفت تروریستان و حامیان آنان باید بدانند، که ملت افغانستان در راه پیشرفت و سازند گی گام های استواری را برداشته و اجازه نخواهد داد که توطئه های دشمنان این کشور به جایی برسد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان عالمی موجود است.