دلو 04, 1396 11:58 Asia/Kabul
  • وعده های امریکا در تجهیز ارتش افغانستان همچنان توخالی

نیروهای هوایی و زمینی افغانستان نیازمند تجهیزات بیشتر هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، آمریکا هر چند چهار چرخ بال بلک هاک را به نیروهای هوایی افغانستان تحویل داد اما این نیروها در مبارزه با تروریستها به سلاح ،وسایل وهواپیما های بیشتری نیازمندند و این کشور به وعده های خود برای تجهیز ارتش افغانستان عمل نمی کند.

نیروهای زمینی و هوایی افغانستان چند دهه قبل در وضعیت خوبی قرار داشتند و این نیروها میتوانستند تا حدودی با نیروهای برخی کشورهای منطقه رقابت کنند.

اما علیرغم وعده های کشورهای غربی به ویژه امریکا، هنوز نیروهای هوایی و زمینی افغانستان در وضعیت چند دهه پیش خود نیز قرار نگرفته که این امر نگرانی مردم و نیروهای افغان را در پی داشته است.

جیمزهاکر فرمانده نیروهای هوایی خارجی در افغانستان با اشاره به شکست  تروریستها در سوریه و عراق ،  وعده داد کمک‌ها به نیروهای افغان بیشتر خواهد شد.

اما جنرال محمد شعیب فرمانده قوای هوایی افغانستان به نیازمندی های نیروهای هوایی این کشور اشاره کرده  واز ضرورت  احیای راهداری یاد می کند. 

نیازمندیها به سلاحهای پیش رفته هر ازچندگاهی از سوی مسئولان وآگاهان نظامی این کشور درحالی مطرح می گردد که نیروهای خارجی هنگام ورودشان به افغانستان وعده تجهیزو آموزش نیروهای افغان میدهند که تاهنوزاین نیازمندیها برطرف‌ نشده و وعده ها تحقق نیافته است.