دلو 07, 1396 15:46 Asia/Kabul
  •  همکاری دانشگاه حکیم سبزواری ایران و دانشگاه‌های افغانستان

دانشگاه «حکیم سبزواری» ایران و دانشگاه‌های «لقمان» و «سیدجمال الدین» افغانستان تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، پژوهشی و فناوری امضاء کردند.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری صدا و سیما؛ «علی اصغر مولوی» رئیس دانشگاه حکیم سبزواری پس از امضاء این تفاهم‌نامه در سبزوار گفت: همکاری علمی با دانشگاههای لقمان و سیدجمال الدین افغانستان در زمینه‌های علوم‌پایه، محیط زیست، فنی و مهندسی خواهد بود و با توجه به نوپا بودن بیشتر دانشگاه‌های افغانستان، برای ارتقای سطح علمی اساتید این دانشگاه‌ها، اقدام‌هایی انجام خواهد شد.

«عبدالصبور غفورزی» رئیس دانشگاه لقمان افغانستان نیز پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه حکیم سبزواری، ضمن اشاره به نوپا بودن آن دانشگاه، مشارکت دانشگاه حکیم سبزواری را در دو حوزه محیط زیست و کتابداری خواستار شد.

«میراحمد» رئیس دانشگاه سیدجمال الدین افغانستان هم با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه و تبادل علمی و فرهنگی با دانشگاه حکیم سبزواری، این اقدام را دارای نتایج مثبتی برای افغانستان دانست.

حدود صد دانشجوی افغان در دانشگاه حکیم سبزواری که دومین دانشگاه بزرگ دولتی استان خراسان‌رضوی (شمال شرق ایران) است مشغول به تحصیل هستند.

 

کلیدواژه