دلو 09, 1396 16:10 Asia/Kabul
  • هشدار رئیس جمهوری افغانستان به طالبان

رئیس جمهوری افغانستان با هشدار به گروه طالبان، اعلام کرد: کابل از این گروه به خاطر تداوم حملات تروریستی در مناطق مختلف این کشور، انتقام خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،«محمد اشرف غنی» روز دوشنبه در نشست خبری مشترک با «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی در کابل در واکنش به حملات تروریستی  اخیر گروه طالبان در کابل و دیگر شهرهای افغانستان، انتقام مردم افغانستان از این گروه سخت و قطعی خواهد بود.

«اشرف غنی »افراد،گروه طالبان با انجام حملات اخیر تروریستی در کابل و دیگر مناطق افغانستان ثابت کردند که به دستور اربابان خارجی خود عمل می کنند.

رئیس جمهوری افغانستان تصریح کرد: خواست دولت کابل از جامعه بین المللی این است که مانع حمایت برخی کشورها از تروریسم در افغانستان شوند و در صورت ادامه تخطی این کشورها ، آنها را منزوی کنند.

«اشرف غنی »همچنین از پیشنهاد رییس جمهور اندونزی مبنی بر اجماع علمای جهان اسلام برای مقابله با تروریسم وافراط گرایی استقبال کرد.

در حملات تروریستی یک هفته اخیر گروه طالبان و گروه تررویستی داعش در مناطق مختلف افغانستنان بویژه کابل (پایتخت افغانستان)، صدها نفر کشته و زخمی شدند.

رئیس جمهوری اندونزی نیز در نشست خبری با اشرف غنی  گفت: اندونزی برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان با دولت و مردم این کشور همکاری خواهد کرد.

 

کلیدواژه