دلو 10, 1396 17:10 Asia/Kabul

شورای علمای افغانستان با تاخیر چند روز، امروز در واکنش به حملات خونین اخیر که در پایتخت و برخی ولایات کشور رخ داد، کشتار افراد ملکی و بی گناه را غیر اسلامی و غیر انسانی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، علمای کشور که امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی در پیوند به حملات تروریستی مرگبار گرد هم آمده بودند این حملات را حرام و وحشیانه میدانند و اما تاکید دارند که افغانستان درهای صلح با طالبان را همیشه باز نگهداشته است.

قیام الدین کشاف، رئیس شورای علمای کشور در این نشست، حملات تروریستی و کشتن افراد بی گناه ملکی را وحشیانه و غیراسلامی میداند.

حملات طالبان در کشور در حالی افزایش یافته که حکومت وحدت ملی همواره از پروسه صلح بین الافغانی با طالبان سخن گفته اما این خواسته ها با انجام حملات مرگبار پاسخ داده شده است.

سران طالبان گفته بودند که تنها طرف مذاکره آنان دولت آمریکا است اما به تازه گی دونالد ترامپ مذاکره با طالبان در باره صلح با افغانستان را رد کرده است.

با این همه اما عطاالله لودین، عضو شورای علمای کشور بر مذاکرات بین الافغانی میان طالبان و دولت افغانستان تاکید دارد.

از سوی دیگر به تازهگی علمای پاکستانی حملات تروریستی در پاکستان را حرام دانسته بودند و اما این موقف گیری علمای پاکستان با واکنش تند شورای علمای افغانستان مواجه شده است.

قیام الدین کشاف، رئیس شورای علمای کشور این موقف گیری پاکستان را ناقص میداند و می گوید که علمای پاکستان در این موضع گیری شان در برابر تروریستان، انجام حملات را تنها در پاکستان حرام دانسته اند.

همچنان یکی از خواست های شورای علمای کشور از دولت بر این است که باید حکومت وحدت ملی و نهادهای امنیتی کشور در حفظ جان و مال مردم که مسئولیت اساسی مسولان است، جدی باشد.

کلیدواژه