دلو 12, 1396 15:05 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم افغانستان ضد پاکستان

صدها نفر از مردم افغانستان در اعتراض به آنچه حمایت پاکستان از تروریست ها در کشورشان خواندند ، در نزدیکی سفارت پاکستان در کابل پایتخت افغانستان تظاهرات کردند.

به گزارش رادیو دری، صدها نفراز اعضای تشکل های مردم نهاد،فعالان جامعه مدنی،علما و شهروندان افغانستان روزپنج شنبه با برگزاری تظاهرات ضد پاکستان شعارهایی علیه مقامات این کشور سر دادند.

تظاهرکنندگان پس از به آتش کشیدن نمادهای پاکستان در پایان با صدور قطعنامه ای اعلام کردند ، حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف افغانستان از جمله کابل پایتخت افغانستان توسط اداره اطلاعات نظامی پاکستان در تبانی با گروه های تروریستی و افراطی مانند گروه تروریستی حقانی و داعش و همچنین گروه طالبان انجام شده است .

تظاهرات کنندگان دراین قطعنامه از دولت افغانستان خواستند که هرگونه روابط اقتصادی، امنیتی، ترانزیتی خود را با پاکستان قطع کند و برعکس روابط با هند را گسترش دهند.

در قطعنامه تظاهر کنندگان افغان آمده است که برای افزودن نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریستم تلاش شود .

تظاهرکنندگان همچنین تاکید کردند، چنانچه دولت پاکستان در برابر اراده ملت افغانستان دست از تروریست پروری برندارد، با بسیج مردمی و اراده ملی افغانستان مواجه خواهد شد.

در یک هفته گذشته مناطق مختلف افغانستان از جمله شهر کابل پایتخت شاهد انفجارها و حملات ترورریستی مختلف بوده که صد ها نفر کشته و زخمی شدند.

 

کلیدواژه