دلو 14, 1396 13:15 Asia/Kabul
  • هشدار معین ارشد امنیتی افغانستان به نیروهای پلیس این کشور

ولایت فراه در غرب افغانستان که طی 2 ماه گذشته شدیدترین نبردها را تجربه کرده و بنا به گفته ساکنین این ولایت در آستانه سقوط قرار گرفته بود، چند روزی‌است آرامش نسبی در آن حاکم شده و نیروهای بیشتر امنیتی در مناطق آسیب پذیر جابجا شدند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان به این ولایت جنگ‌زده کشور سفر کرده و در دیدار با مردم فراه تاکید کرده‌است: دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان شکست‌های سنگینی خورده و به آنان اجازه داده نخواهد شد تا باعث اخلال در زندگی مردم شوند.

مرادعلی مراد، با بیان اینکه نیروهای مشترک امنیتی آماده دفاع و حراست از کشورند، افزود: گروه‌های تروریستی همواره در تلاشند تا به اهداف شوم خود برسند و در این راه مردم افغانستان را قربانی این خواسته‌هایشان می‌کنند.

معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله افغانستان با اشاره بر اینکه تا هنوز پلیس افغانستان ملی نشده، اظهار داشت: وزارت امور داخله برنامه‌های مهمی را به منظور ملی سازی پلیس روی دست دارد.

این مقام ارشد نظامی افغانستان هشدار داد: با آن عده از سربازان پلیس که از قوانین کشور سرپیچی کنند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مراد با تاکید بر اینکه باید همه نیروهای امنیتی به گونه مسلکی امور نظامی را فراگیرند، خطاب به نیروهای مسلح افغانستان گفت:وطن‌دوستی باید در ذات و خون آنان باشد و برای حراست از کشور و حفظ دستاوردهای نظام اسلامی تلاش مظاعف بخرج دهند.

معین ارشد امنیتی وزارت داخله کشور پذیرفت که عده‌ای از افسران و فرماندهان نیروهای پلیس از وظایف و مسئولیت‌هایشان سواستفاد کرده‌اند.

این مقام امنیتی افغانستان تاکید کرد: صفوف نیروهای مسلح کشور از وجود افراد بی کفایت و مسئولیت ناپذیر پاک‌سازی خواهد شد و بزودی عاملان ایجاد پلیس خیالی نیز شناسایی و بازداشت خواهند گردید.

وی از تدابیر و تمهیدات ویژه به منظور هرچه بهتر شدن وضع امنیتی در ولایت فراه خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با آغاز به کار فرمانده و آمر امنیت قومانی امنیه فراه مقادیر قابل ملاحظه‌ای تجهیزات نظامی و نیروهای بیشتر امنیتی وارد ولایت فراه شده و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

فضل‌احمد شیرزاد، قوماندان امنیه ولایت فراه که جدیدا" به این سمت برگزیده شده است نیز به مردم این ولایت وعده داد که در نخستین اقدامش خودسری‌های پلیس را پایان خواهد داد و پلیس خیالی را از بین خواهد برد.

شیرزاد تاکید کرد، پلیس ولایت فراه پلیسی خواهد شد که همه مردم از آن راضی باشند و در اقداماتش نیز قاطعانه عمل خواهد کرد.

این جابجایی‌ها در حالی در ولایت فراه صورت گرفته‌است که اخیرا معاون قوماندانی امنیه این ولایت به اتهام دست داشتن در راه‌اندازی تظاهرات علیه دولت وحدت ملی از وظیفه برکنار و سلب صلاحیت شده‌است.