دلو 14, 1396 15:14 Asia/Kabul
  •  قدردانی از کمک‌های ایران به دانش‌آموزان افغانستانی

مسئول امور مهاجرین کنسولگری افغانستان در زاهدان(جنوب شرق ایران) گفت: جمهوری اسلامی ایران با فراهم کردن زمینه تحصیل تمامی کودکان و نوجوانان افغانستانی در خاک خود، کمک بزرگی به آنان کرده است.

«مرتضی خرمی» روز شنبه در مراسم تکریم و نکوداشت دو هزار و 500 دانش آموز افغانستان در زاهدان، با تقدیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان ایران برای توجه ویژه به تعلیم و تربیت کودکان افغانستانی اظهار کرد: دولت و ملت بزرگ ایران در طول دهه های گذشته همواره با سخاوتمندی، یاری گر و پناه دهنده مهاجران افغانستان بوده اند.

خرمی افزود: ایران در طول سالیان متمادی که افغانستان درگیر جنگ های داخلی و بین المللی بود، با اشتیاق و بدون هیچ محدودیتی مرزهای خود را به روی پناهندگان افغانستان گشود که این اقدام هیچ زمان از خاطره مردم افغانستان پاک نخواهد شد.

مسئول امور مهاجرین کنسولگری افغانستان در زاهدان با بیان اینکه هم اکنون بیش از هفت میلیون افغانستانی مهاجر در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کنند تصریح کرد: جنگ های داخلی و خشکسالی ها باعث افزایش مهاجرت اتباع افغانستان به دیگر مناطق شده است.

خرمی با بیان اینکه راه پیشرفت و ترقی افغانستان با کسب علم و دانش است اظهار کرد: دانش آموزان افغانستانی که امروز در ایران تحصیل می کنند، فردا به عنوان آینده سازان در کشور خود تاثیر گذار خواهند بود.

 

کلیدواژه