افغانستان: پاکستان اسناد ارسالی درباره طالبان را بررسی می کند
(last modified 1396-11-15T04:46:42+00:00 )
دلو 15, 1396 09:16 Asia/Kabul
  • افغانستان: پاکستان اسناد ارسالی درباره طالبان را بررسی می کند

سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد هیأت بلند پایه پاکستان در سفر به افغانستان مدارک امنیتی ارایه شده از سوی کابل درباره گروه های تروریستی را بررسی می کند.

به  گزارش ایرنا، «احمد شکیب مستغنی» سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان عصر شنبه گفت  افغانستان خواستار توضیح طرف پاکستانی درباره  مدارک ارایه شده گردید و هیأت پاکستان نیز با اشاره به آغاز بررسی این اسناد، اطمینان داد که در این مهم جدی است.

چهارشنبه هفته قبل «ویس احمد برمک»وزیر کشور و « محمد معصوم استانکزی » رئیس اداره امنیت ملی افغانستان در سفری یک روزه به اسلام آباد مدارک امنیتی جمع آوری شده در ارتباط با حملات خونین تروریستی در کابل و اطلاعات پناهگاه های آنها در خاک پاکستان را به مقامات ارشد آن کشور ارایه دادند.

مستغنی در حالی این سخنان را درباره هیات پاکستانی و موضوع سفرش مطرح کرد که سفارت پاکستان در کابل روز جمعه  اعلام کرد سفر  هیات پاکستان به افغانستان برنامه از پیش تعیین شده است و ارتباطی با سفر مقامات امنیتی افغان به اسلام آباد ندارد.

سخنگوی امور خارجه افغانستان به خبرنگاران گفت:هیأت پاکستانی در برابر درخواست کشورش پاسخ داده است که ملاقات های صورت گرفته مسئولان امنیتی افغانستان با مقامات پاکستان سازنده بوده است.

پاکستان و افغانستان بر سر مسایلی از جمله خط فرضی «دیورند » اختلاف داردند  و یکدیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کنند.