دلو 16, 1396 19:22 Asia/Kabul
  • سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: امنیت افغانستان برای ایران اهمیت دارد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: اگر کمیته‌های پنج‌گانه به تفاهم برسند، سند راهبری میان ایران و افغانستان امضا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «بهرام قاسمی» سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران درباره سند همکاری راهبردی بین ایران و افغانستان گفت: اگر کمیته های پنج‌گانه به تفاهم برسند سند راهبردی میان ایران و افغانستان تدوین می شود.

وی گفت: بعد از سفر ظریف وزیر خارجه به کابل پنج کمیته درباره موضوعات مختلف تشکیل شد و متعاقب آن یک نشست در تهران و یک نشست هم در کابل برگزار و برخی کمیته‌ها با سرعت بیشتری شروع به کار کردند و با توجه به ماهیت کمیته‌ مسائلشان با پیشرفت‌های لازم همراه بود و در برخی کمیته‌ها مذاکرات کماکان ادامه دارد و اگر در مجموعه کمیته‌ها بتوانیم به تفاهم لازم و مورد نظر و رضایت طرفین برسیم، مقدمه لازم و اساسی برای رسیدن به سند راهبردی فراهم خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مطالب منتشر شده مبنی بر ارتباط ایران با طالبان، بیان کرد: امیدواریم دولت کشور دوست و همسایه، افغانستان بتواند در کنار سایر احزاب و گروه‌ها تلاش بیشتری را در جهت تثبیت ثبات و بازگرداندن امنیت در افغانستان به عمل بیاورد.

وی ادامه داد: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم و اساسی است آرامش، ثبات و امنیت در مجموعه این کشور است که بتواند در فرایند توسعه اقتصادی گام‌های لازم را در جهت رفاه مردم افغانستان بردارد.