طالبان مسلح 120 تن گندم را در ولایت غور ربودند‎
(last modified Tue, 06 Feb 2018 06:50:41 GMT )
دلو 17, 1396 11:20 Asia/Kabul

افراد مسلح در ولایت غور در غرب کشور 4 کامیون حامل 120 تن گندم که از کشور هندوستان برای مردم افغانستان کمک شده بود را ربوده و تا کنون هیچ اطلاعی از آن‌ها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان محلی در این ولایت کوهستانی و فقیر نشین افغانستان گفته اند: این محموله ها توسط افراد تحت فرمان «ملااحمدشاه» معاون والی خودخوانده طالبان در منطقه « سر پل دره تخت» به سرقت برده شده‌است.

«عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور با اشاره بر اینکه مردم ولایت غور مردمانی بی‌بضاعت و فقیر هستند، گفت: بیشتر از هرجای دیگر ساکنین ولسوالی‌های این ولایت نیاز به همکاری‌ها و کمک‌های غذایی دارند.

وی اظهار داشت: طالبان مسلح برعلاوه قتل و کشتار مردم افغانستان مواد غذایی آنان را نیز به غارت می‌برند و هیچ رحمی به افراد غیرنظامی ندارند.

خطیبی تصریح کرد: منسوبان امنیتی به زودی عملیاتی را به منظور بازداشت این افراد آغاز می‌‌کنند.

این گندم‌ها از سیلوی مرکزی ولایت هرات به منظور توزیع برای افراد نیازمند در ولایت غور بارگیری شده بود.

«عبدالصبور رحمانی» رییس اداره زراعت و مالداری ولایت هرات در این باره گفت: این اداره نیز نگران فعالیت‌های گروه‌های مسلح و سارقان تفنگدار است که در مسیرهای ارسال محموله‌های گندم همواره حضور دارند.

رحمانی با بیان اینکه قراردادی با یک شرکت خصوصی باربری عقد شده که بر اساس آن این شرکت مکلف است گندم‌های کمکی کشور هندوستان را سالم به مناطقی در ولایت‌های بادغیس و غور منتقل کند.

رییس اداره زراعت ولایت هرات خاطرنشان کرد: ادارات دولتی هیچ مسئولیتی در بخش انتقال این محموله‌ها ندارند.

این رویداد در حالی در ولایت غور اتفاق افتاده که چند روز قبل «آصف رحیمی» والی هرات از تلاش‌های گروه طالبان به دستور کشور پاکستان برای بدامن کردن مسیر ترانزیتی چابهار در داخل افغانستان پرده برداشت.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.