دلو 17, 1396 13:23 Asia/Kabul
  • غنی: نیروهای نظامی افغانستان برای امنیت منطقه با تروریسم می‌جنگند

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به دلیل ثبات منطقه و جهان، مبارزه خود را بر ضد تروریسم با شجاعت و قوت به پیش می‌برند و در این مبارزه باید همه سهم صادقانه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان با «کورنلیوس زیمرمن» نماینده‌ غیرنظامی ناتو در افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان، ضمن ابراز نگرانی از رویدادهای تروریستی اخیر کابل، گفت: ناتو در دشوارترین شرایط در کنار افغانستان قرار دارد و کشورهای عضو این سازمان آماده هرگونه کمک به مردم افغانستان می‌باشند.

کورنلیوس زیمرمن افزود: کشورهای عضو سازمان ناتو از مواضع و تصمیمات اشرف غنی در مقابله با طالبان و گروه‌های تروریستی در افغانستان دفاع و حمایت کرده و از مذاکرات صلح این کشور استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان ناتو و اعضای آن، از مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کنند و همچنین از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت کرده و کمک‌های همه جانبه خود را از آنان دریغ نمی‌کنند.

همچنین در این دیدار اشرف غنی، ضمن تقدیر از همکاری‌های کشورهای عضو سازمان ناتو به افغانستان، گفت: مبارزه با تروریسم، مبارزه مشترک است، زیرا این پدیده شوم، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

وی افزود: صلح خواست همه، بخصوص مردم افغانستان می‌باشد. جنگ انتخاب ما نیست و آنانی که به‌ جای صلح جنگ می‌خواهند، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با مبارزه جدی، آنان را سرکوب خواهند کرد.

رئیس‌جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به دلیل ثبات منطقه و جهان، مبارزه خود را بر ضد تروریسم با شجاعت و قوت به پیش می‌برند و در این مبارزه باید همه سهم صادقانه‌ای داشته باشند و کشورهای منطقه نیز این را بدانند که پرورش تروریسم به نفع هیچ کسی نیست.