دلو 18, 1396 11:35 Asia/Kabul
  • فرار 15 تن از نیروهای امنیتی از اسارت طالبان در بادغیس‎

مقام‌های امنیتی در شمالغرب افغانستان میگویند 15 تن ازنیروهای مشترک امنیتی که در اسارت طالبان مسلح  قرار داشته‌اند، موفق شدند از این مهلکه فرار کرده و خود را به قرارگاه امنیتی برسانند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،مسئولان فرماندهی پلیس مرزی در ولایت بادغیس با بیان این مطلب گفته‌اند، این تعداد از سربازان در نبردهای اخیر در این ولایت توسط افراد گروه طالبان در منطقه «عمرزی‌های سنگ آتش» از توابع ولسوالی «مقر» دستگیر شده بودند.

«عبدالغفور محمودی» فرمانده کندک 5 پلیس مرزی در بادغیس گفت، این 15 تن چندماه است که در بازداشت گروه طالبان به سر می‌برند که موفق شدند با طرح‌رزی نقشه فرار از چنگ آنان نجات یابند.

محمودی با بیان اینکه نیروهای طالبان در ماه‌های گذشته حملاتی را به منظور تصرف پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی مقر راه‌اندازی کرده بودند، تصریح کرد: نیروهای بیشتر امنیتی به منظور مقابله با این تهدیدات به بادغیس اعزام شدند که درگیری‌های شدید نیز در بین آنان و افراد طالبان روی داده‌است.

این مقام پلیس بادغیس اظهار داشت: در این زدو خوردها به تعداد 15 تن از نیروهای ارتش، محافظت عامه وسربازان فرماندهی پلیس ولسوالی جوند به اسارت گروه طالبان درآمده بودند و نیمه‌های شب گذشته موفق به فرار شدند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس مرزی این سربازان را به قرارگاه پلیس انتقال داده و هم اکنون در وضعیت مناسبی به سرمی‌برند.

روستای «عمرزایی‌های سنگ‌آتش که در 35 کیلومتری شمال‌شرق ولسوالی مقر موقعیت دارد در حال حاضر زیر کنترل نیروهای طالبان میباشد.

اما تاکنون نیروهای مسلح مخالف دولت در خصوص این رویداد اظهار نظری نکرده‌اند.

در چندسال گذشته نبردها در ولایت بادغیس بین نیروهای امنیتی و مخالفان مسلح دولت نگرانی‌های زیادی را در بین مردم بوجود آورده بود که به دلیل حفظ جانشان مجبور شده‌اند، خانه‌هاشان را ترک کنند و به ولایت‌های همجوار پناه ببرند.

در کنار اینکه طالبان در برخی عملیات‌های نظامی‌شان موفق شده‌اند تعدای از نیروهای امنیتی را به اسارت بگیرند، بارها خبرهایی از پیوستن سربازان پلیس وارتش با امکانات نظامی به گروه طالبان نیز در این ولایت شمال‌غربی کشور منتشر شده‌است.