اعتراضات صرافان و مسدود کردن تمام صرافی ها‎ در افغانستان
(last modified Wed, 07 Feb 2018 12:53:27 GMT )
دلو 18, 1396 17:23 Asia/Kabul

بر اساس مقرره جدید د افغانستان بانک، اجرای جواز صرافی ممنوع شده و همچنان در این مقرره آمده است که صرافان باید همه روزه از تبادله ی پولی شان به این بانک گزارش بدهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  اتحادیه صرافان کابل امروز در سراسر کشور به رسم اعتراض مبنی بر مقرره جدید بانک مرکزی، تمام صرافی ها در سراسر کشور را بستند.

قاضی میر افغان صافی رئیس سرای شهزاده تصمیم منع قرار دادن قروض و جمع کردن امانات مشتریان را یک تصمیم نادرست میداند.

نکات مهم دیگر مقرره جدید بانک مرکزی در برابر صرافان این است که صرافان در صورت انجام کارهای خلاف قانون، پنجاه الا پنج صد هزار جریمه بپردازند و همچنان از پنج صد هزار افغانی بیشتر معاملات پولی انجام ندهند.

همچنین طبق مقرره جدید د افغانستان بانک، صرافان باید در معامله با مشتریان معلومات دقیق را جمع آوری و اسناد معاملات شان را تا پنج سال نگهداری کنند.

در همین حال ایمل عاشور سخنگوی دافغانستان بانک بر تطبیق این مقرره تاکید کرده می گوید که این مقرره بر اساس قانون اساسی کشور بوده و عملی خواهد شد.

مهم ترین خواست های این صرافان، اجرای جواز های صرافی در کابل و ولایات ، عدم فسخ جواز های صرافی بدون توافق اتحادیه صرافان، و ندادن اطلاع از تبادله پولی روزمره ای شان به بانک مرکزی است و تصمیم منع قرار دادن قروض و جمع کردن امانت های مشتریان را یک تصمیم نادرست می دانند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.