اتحادیه اروپا: مرحله جدیدی از همکاری با افغانستان آغاز شده است
(last modified 1396-11-20T06:40:49+00:00 )
دلو 20, 1396 11:10 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا: مرحله جدیدی از همکاری با افغانستان آغاز شده است

اتحادیه اروپا پنجشنبه شب پس از نخستین نشست کمیته مشترک این اتحادیه با افغانستان، در بیانیه ای از آغاز مرحله جدید همکاری اتحادیه اروپا با کابل خبر داد.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست کمیته مشترک اتحادیه اروپا - افغانستان روز پنجشنبه در بروکسل با حضور «فدریکا موگرینی»  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «اکلیل احمد حکیمی» وزیر دارایی افغانستان برگزار شد.

«موگرینی» پیش از این نشست در دیدار دوجانبه با «اکلیل احمد حکیمی»  بر تعهد اتحادیه اروپا برای ایجاد صلح و ثبات در افغانستان تاکید کرده بود.

کمیته مشترک اتحادیه اروپا - افغانستان، در چارچوب «موافقتنامه همکاری اتحادیه اروپا - افغانستان برای مشارکت و توسعه (1395)» تشکیل شده است.

کمیته مشترک اتحادیه اروپا - افغانستان زمینه بررسی پیشرفت های حاصل شده در زمینه اجرای دستور کار اصلاحات در افغانستان که در کنفرانس افغانستان درمیزان 1395 در بروکسل مورد موافقت قرار گرفته بود را فراهم می سازد. این کمیته  در نشست روز پنجشنبه خود دو کارگروه به منظور تقویت کار در موضوعات خاص تاسیس کرد.

یکی از این کارگروه ها در زمینه های حقوق بشر، حکمرانی خوب و مهاجرت و کارگروه دیگر در زمینه های اقتصادی و اجتماعی فعالیت خواهد کرد.

در این نشست علاوه بر وزیرمالیه افغانستان، نمایندگان عالیرتبه ای از وزارتخانه های امور مهاجران، امور زنان، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تجارت و همچنین سازمان هواپیمایی و بانک مرکزی افغانستان و نمایندگی این کشور در اتحادیه اروپا حضور داشتند.

 

 

کلیدواژه