تجلیل وزیر دادگستری افغانستان از انقلاب اسلامی ایران
(last modified 1396-11-20T08:12:55+00:00 )
دلو 20, 1396 12:42 Asia/Kabul
  • تجلیل وزیر دادگستری افغانستان از انقلاب اسلامی ایران

وزیر دادگستری افغانستان با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران گفت: دو کشور ایران و افغانستان دارای اشتراکاتی زیاد و عمیقی در حوزه های مختلف هستند.

به گزارش خبرگزاری آوا،  بصیر انور دیروز پنجشنبه  به عنوان سخنران ویژه مراسم گرامیداشت آیین جشن سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که در سفارت ایران در کابل برگزار شد،گفت ایران بیش از سه دهه سابقه پشتیبانی از ملت افغانستان را دارد.

وی افزود: روابط و مشترکات تاریخی، فرهنگی و عقیدتی بین مردم و دولت افغانستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که تفکیک ناپذیر است و به همین دلیل ما خود را در شادی ملت و دولت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی شریک می دانیم.

وزیر دادگستری افغانستان با اشاره به دوران مبارزه مردم این کشور علیه ارتش متجاوز  شوروی افزود  جمهوری اسلامی ایران طی ۴۰ سال گذشته در کنار مردم افغانستان ایستاده است و  در این رابطه از دولت و مردم ایران قدردانی می کنیم.

انورگفت: در ۴۰ سال گذشته بیش از سه میلیون مهاجر افغان در جمهوری اسلامی ایران بسر میبرند و هنوز از مهمان نوازی مردم و دولت ایران برخوردار هستند که ما این همکاری و مهمان نوازی را فراموش نخواهیم کرد.