دلو 21, 1396 13:43 Asia/Kabul
  • تاکید شهروندان هرات بر فشار بیشتر بر پاکستان

در پی افزایش حملات تروریستی که درپی آن افراد غیرنظامی از جمله زنان و کودکان بی‌شماری کشته و زخمی شدند، برای چندمین بار فعالان مدنی و ساکنین ولایت هرات خواهان افزایش فشار جامعه جهانی بر حامیان تروریسم هستند.

 به گزارش خبرنگار رادیو دری،شهروندان هرات پافشاری دارند حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و جامعه جهانی بویژه آمریکا باید این کشور را وادار کند تا از حمایت و   پشتیبانی از گروه‌های هراس‌ افگن دست بردارد.

در سفر اخیر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد به کابل دولت افغانستان مدارکی را دال بر دست داشتن دستگاه اطلاعاتی کشور پاکستان در ناامنی‌های افغانستان به آنان ارائه کرد.

گلثوم صدیقی» عضو جامعه مدنی در ولایت هرات که به نمایندگی از سایر کنشگران مدنی سخنرانی می‌کرد، از نهادهای بین‌المللی خواست تا فشارهای بیشتری را بر پاکستان وارد کنند تا گروه‌های شورشی و تروریستی را در خاک این کشور سرکوب کند.

در این میان شهروندن هرات از دولت افغانستان می‌خواهند کار را با دولت پاکستان یک‌سره کند و به هر نحو ممکن اجازه ندهند تروریستان از آن سوی مرزها برای برهم زدن ثبات و امنیت کشور وارد شوند و زندگی مردم را تیروه و تار کنند.

کارشناسان سیاسی در هرات نیز بر ادعای رهبران دولت وحدت ملی مبنی بر دخالت پاکستان در اوضاع افغانستان مهر تایید می‌گذارند.

«عبدالقادر کامل» آگاه مسایل افغانستان بر این باور است که حمایت آشکار برخی رهبران کشور پاکستان و نیز فتوای شورای علمای این کشور در مورد جایز دانستن جهاد در افغانستان، دلیلی بر حمایت این کشور از تروریستان است.

این آگاهان سیاسی افغانستان از راه‌برد آمریکا علیه پاکستان اعلام حمایت کرده و تاکید دارند این کشور باید بر تعهداتش در توافقنامه امنیتی با افغانستان صادقانه عمل کند.

این تنها مردم افغانستان نیستند که پاکستان را عامل بی ثباتی کشور می‌دانند بلکه رهبران دولت وحدت ملی نیز پاکستان را به پناه دادن به رهبران گروه‌های تروریستی و اعضای آنان متهم می‌دانند.

اخیرا رییس اداره امنیت ملی و وزیر داخله افغانستان برای ارایه مدارک حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی که از خاک پاکستان وارد کشور می‌شوند، به پاکستان سفر کردند که تا کنون از نتایج آن خبری در دست نیست.