دلو 21, 1396 18:05 Asia/Kabul

نصیر احمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان امروز در کابل با بیان اینکه فعالیت زنان دهقان نقش کلیدی را در تحولات محیط زیستی و اجتماعی دارد، می گوید که توانمند ساختن زنان بهترین گزینه برای رشد اقتصاد کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،  درانی افزود که توانمند ساختن زنان زراعت پیشه در کشور یکی از اهداف وزارت زراعت و مالداری بوده و برای حمایت از زنان در جهت ازدیاد درامد نیز زمینه های رشد آنها را فراهم ساخته است.

در همین حال دلبر نظری وزیر امور زنان می گوید که زنان قربانی اصلی خشونت، و فقر در افغانستان می باشد از اینرو توجه به توان مند سازی اقتصاد و موقعیت زنان نفع همگانی را در بر دارد.

دلبر نظری وزیر امور زنان تاکید کرد که افغانستان به عنوان یک کشور زراعتی  در منطقه و جهان شناخته می شود، که هشتاد در صد مردم به زراعت اشتغال دارند و در این میان زنان در حدود پنجاه درصد از تولیدات زراعتی را به عهده دارند.

رولا غنی  می گوید زنان سهم ارزنده ای را در بحش زراعت کشور ایفا می کنند و می توانند در رشد اقتصاد خانواده و کشور موثر واقع شوند.

این گفته ها در حالی بیان می شود که دهاقین روستایی از نبود تخم های اصلاح شده شکایت دارند اما وزارت زراعت از توزیع تخم های اصلاح شده در آینده نزدیک خبر میدهد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نوروزی موجود است.