دلو 25, 1396 16:24 Asia/Kabul

مسئولان محلی در غرب افغانستان از راه‌اندازی عملیات نظامی گسترده در بخش‌های مختلف ولایت فراه خبرداده و تاکید کردند طالبان در فراه نابود خواهند شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، از روز گذشته این عملیات نظامی که شهروندن فراه ماه‌ها انتظار آغاز آن را می‌کشیدند شروع شده و هم اکنون نیروهای امنیتی با تجهیزات نظامی کافی در حال پاک‌سازی مناطق مختلف این ولایت هستند.

«ناصر مهری» سخنگوی والی فراه در گفت‌ هدف اصلی این عملیات نیروهای مشترک امنیتی را از بین بردن آخرین بقایای گروه طالبان و نابودی کامل سنگرهای مخالفان مسلح دولت در ولسوالی «پشت‌رود» این ولایت عنوان کرد و افزود: عملیات «ظفر 77» در ادامه عملیات نظامی «خالد 1396» در روستاهای این ولسوالی به منظور تامین امنیت و استقرار نیروهای امنیتی برای 4 روز ادامه خواهد داشت.

سخنگوی والی فراه با بیان اینکه هم اکنون اوضاع در ولایت فراه رضایت‌بخش است تصریح کرد: طالبان در نبردهای اخیر با نیروهای امنیتی شکست‌های سنگینی خورده و مجبور به فرار شدند.

این مقام محلی فراه با اشاره بر اینکه نیروهای مشترک امنیتی با تمام توان برای برچیدن گروه طالبان به این ولسوالی اعزام شدند، به شهروندان فراه اطمینان داد: امنیت و‌آرامش دایمی در فراه تامین می شود و هرگز به دشمنان صلح و امنیت اجازه فعالیت‌های ضد مردمی داده نخواهد شد.

سخنگوی والی فراه خاطرنشان کرد: پس از جابجایی نیروهای بیشترامنیتی و دریافت تجهیزات نظامی کافی طالبان در بخش‌های مختلف فراه شکست خورده و مردم با خیال راحت به کارهای روزمره‌شان مشغولند و جای هیچ دغدغه‌ ای نیست.