درخواست والی فراه از طالبان برای پیوستن به روند صلح
(last modified 1396-12-01T07:20:42+00:00 )
حوت 01, 1396 11:50 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در غرب افغانستان گروه طالبان را مسئول توقف کار پروژه‌های عام‌المنفعه در ولایت فراه دانسته و تاکید کردند: با کسانیکه مانع توسعه و پیشرفت کشور شوند قاطعانه برخورد خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، والی فراه طالبان مسلح را خطاب قرار داد و گفت: جنگ و مخالفت این گروه مسلح با دولت افغانستان است و نباید مانعی بر سر راه بازسازی و نوسازی کشور شوند.

«عبدلبصیر سالنگی» والی فراه ضمن اینکه از گروه‌های مخالف مسلح دولت خواست تا از جنگ و آدم کشی دست بردارند، به آنان هشدار داد: اگر به روند صلح یک‌جا نشوند در عملیات‌های نظامیان افغان نابود خواهند شد.

سالنگی از تفنگداران مخالف دولت خواست تا در روستاها و مناطقی که از کنترل دولت افغانستان خارج است مانع کارهای عمرانی نشوند.

این مقام دولتی در فراه جنگ، تنش و ناامنی‌ را راه حل بحران افغانستان ندانست و تصریح کرد: گروه‌های تروریستی سعی کنند به منظور تامین ثبات و توسعه افغانستان دست از جنگ بردارند و به برنامه صلح بپیوندند.

سالنگی خاطرنشان کرد: بیش از 4 دهه نبرد، مشکلات امنیتی و کشتار مردم افغانستان را شاهد بودیم و نتیجه جز بدبختی وویرانی کشور نداشت، اکنون زمان آن رسیده‌است تا با صلح و همزیستی مسالمت آمیز افغانستان را از نو بسازیم.

والی فراه در حالی این اظهارات را مطرح کرده‌است که در یک ماه گذشته شدیدترین حملات طالبان بر پاسگاه‌های امنیتی فراه صورت گرفت و نگرانی‌هایی را از سقوط احتمالی این ولایت به دست طالبان ایجاد کرد.

صدها نیروی امنیتی به این ولایت غربی کشور اعزام شدند و شماری از نیروهای ایتالیایی در قالب آیساف نیز به منظور مقابله با گروه‌های تروریستی در فراه مستقر شدند.

یک هفته است که نیروهای مشترک امنیتی در حال انجام عملیات «ظفر 77» هستند که به قول مسئولان محلی دستاوردهای خوبی داشته‌است.

پس از این اتفاقات اینک فراه شاهد امنیت نسبی‌است، اما ساکنین این ولایت تاکید می‌کنند باید به منظور تامین هرچه بهتر امنیت و جلوگیری از حضور و فعالیت گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت تدابیر بهتری از سوی مسئولان روی دست گرفته شود.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.