حوت 01, 1396 12:10 Asia/Kabul

والی جدید سمنگان با حضور نیروهای واکنش سریع معرفی و از سوی والی پیشین این ولایت مورد استقبال قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار رادیو دری، هرچند که پیش ازاین عبدالکریم " خدام" والی سابق ولایت سمنگان به برکناری اش از این سمت مخالفت ورزیده بود اما امروز وطی مراسمی عبداللطیف "ابراهیمی " والی جدید این ولایت رسما وارد شهرایبک مرکز ولایت سمنگان شد وبه عنوان والی جدید معرفی شد .

گفته شده است که والی سابق ولایت سمنگان علیرغم مخالقتهای هوا خواهانش با برکناری وی از والی جدید استقبال و وی را درآغوش کشیده وسمت جدیدش را تبریک گفته است .

برخی ازمنابع گفته اند که رضایت والی پیشین سمنگان زمانی برای حضور والی جدید درمقر والی این ولایت پذیرفته شد که شب گذشته ارگ ریاست جمهوری وحزب جمعیت اسلامی دراین رابطه به توافق رسیده اند چیزی که والی برکنارشده سمنگان نیز کناررفتنش ازاین سمت را منوط به نظرشورای رهبری حزب جمعیت اسلامی کرده بود .

 

والی جدید سمنگان که دریک وضعیت نظامی وبا استفاده از نیروهای ویژه صبح امروز وارد این ولایت شده است به مردم قول داده که در راستای خدمت به این ولایت ازهیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید .

هرچند که درابتدای ورود والی جدید سمنگان وضعیت این ولایت متشنج وکاملا نظامی اعلام شده ونگرانی های را برانگیخته بود اما عکس العمل خاصی ازسوی هوا خواهان وطرفداران والی برکنارشده سمنگان دربرابر نیروهای همراه والی جدید نشان داده نشد .

این درحالیست که روز گذشته دهها تن از طرفداران والی پیشین سمنگان با تشکیل گردهمایی درشهرمزارشریف مرکز ولایت بلخ برکناری خدام از سمتش را محکوم نموده ضمن اعلام حمایت ازوی ازحکومت مرکزی کشورشان خواستار ابقای والی پیشین به سمتش شده بودند .

معرفی والی جدید درحالی صورت می گیرد که گفته شده است ساختمانی که محل استقرار والی ولایت سمنگان می باشد ازسوی نیروهای امنیتی درمحاصره قرار گرفته است .

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.