حوت 09, 1396 16:10 Asia/Kabul

امروز 9 حوت روز ملی نیروهای امنیتی – دفاعی کشور بوده این روز میتواند ارج گذاری به جانفشانی و زحماتی باشد که این نیروها آن را متحمل می شوند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، 9 حوت پاسخ مناسب وجای  تشکر از نیروهای امنیتی- دفاعی افغانستان است که در برابر هراس افگنان ایستاده اند، تجاوز بیرونی را پاسخ می دهند و نمی گذارند تا کشور دست خوش افراط گرایی شود وباند های مافیایی در آن حاکم شود .

با آنکه این روز میتواند یک فرصت برای ارج گذاری از نیروهای امنیتی – دفاعی باشد درعین حال می تواند این نگرانی را ایجاد کند که این نیروها با چه مشکلاتی مواجه اند؟

الله بردی یکی از سربازان ولایت قندهار که در اثر انفجار ماین جاسازی شده از سوی مخالفین مسلح دولت دو پا و یک دست خود را از دست داده است نسبت به بی توجهی دولت برای سربازان همانند خودش انتقاد میکند و میگوید که از سه ماه به این سو برای ساختن پاهای مصنوعی در نهاد های دولتی سرگردان است و مسئولین توجه لازم را نسبت به مشکلات وی ندارد.

 

نجیب دانش سخنگوی وزارت داخله افغانستان کمبود زمین برای توضیع آپارتمانها، عدم بیمه های صحی سربازان و دست رسی آنان به تحصیلات عالی را هنوز هم یک چالش پا برجا میداند.

الله بردی تنها سربازی نیست که از بی توجهی حکومت شکایت دارد، شمار زیادی از این نیرو ها که در نبرد با گروه های مختلف تروریستی عضو بدن‌شان را از دست‌ داده‌ و معیوب شده‌اند در حالت بدی به سر می‌برند.

همچنین گفتنی است کاربران فضای مجازی افغانستان نیز در نقاط مختلف با انتشار تصاویری از سربازان این کشور در شبکه‌های اجتماعی از نیروهای ارتش این کشور قدردانی کردند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش نوروزی موجود است.