کشته شدن 11 فرمانده طالبان در ولایت فراه‎
(last modified 1396-12-10T09:01:19+00:00 )
حوت 10, 1396 13:31 Asia/Kabul

مقام‌های محلی در ولایت فراه با تاکید بر اینکه به منظور مقابله با تهدیدات امنیتی نیاز به تجهیزات نظامی کافی و نیروهای بیشتر امنیتی‌است، گفته‌است: طالبان مسلح به دلیل به دست آوردن اسلحه پاسگاه‌های امنیتی را مورد حمله قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان دولتی در این ولایت ناامن افغانستان از فعالیت‌های ضد دولتی طالبان سخن گفته و اظهار داشتند: طالبان همواره تلاش کرده‌اند تا با حمله بر مراکز نیروهای امنیتی تجهیزات آنان را به دست آورده و در بازارهای مخصوصی که برای فروش اسلحه ومهمات در فراه ایجاد شده‌است، بفروش برسانند.

«عبدالبصیر سالنگی» والی فراه گفت: با بوجود آمدن تغییرات در رهبری ملکی و نظامی در این ولایت برنامه‌های جدیدی نیز به منظور سرکوب طالبان روی دست گرفته شده‌است.

وی از حملاتی سخن گفت که اخیرا بر مرکز فعالیت‌های نظامی طالبان در فراه صورت گرفته و به قول مسئولان نظامی ضرباتی نیز بر این گروه وارد شده‌ که تلفات و خساراتی را نیز در پی داشته‌است.

در همین حال «محمدناصر هدایت» قوماندان نیروهای ارتش در غرب افغانستان با بیان اینکه به دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان از این پس اجازه داده نخواهد شد تا امنیت و ثبات در کشور را بر هم بزنند، تصریح کرد: حملات هوایی نیروهای امنیتی افغانستان بر محلات تجمع گروه‌های مخالف مسلح دولت بر علاوه کشته شدن 11 تن از قوماندانان این گروه فرمانده نظامی طالبان در ولسوالی «خاک‌سفید» نیز زخمی شده‌است.

فرمانده قل‌ اردوی 207 ظفر به گروه‌های مخالف مسلح دولت هشدار داد: اگر به روند صلح تسلیم نشوند در عملیات‌های نظامی که درولایت فراه در جریان است نابود خواهند شد.

هدایت گفت: این فرماندهان وابسته به گروه طالبان به منظور طرح‌ریزی یک حمله‌ی وسیع در این ولسوالی در این منطقه جمع شده بودند.

این مقام امنیتی در غرب افغانستان با اشاره بر اینکه در این حمله هوایی نیروهای ارتش یک خودرو بمب‌گذاری شده‌ی طالبان نیز منفجر شده که بر اثر آن چندین دستگاه موتر متعلق به این گروه منهدم شده‌است، خاطرنشان کرد: این حملات و تداوم آن به دلیل انتقام  گیری از گروه طالبان انجام شده‌است.

هفته گذشته طالبان مسلح دستکم 20 تن از نیروهای ارتش را در پاسگاهی در ولسوالی « بالابلوک» این ولایت تیر باران کردند و تجهیزات نظامی آنان را نیز با خود بردند.

این حملات هوایی و وارد شدن تلفاتی به نیروهای مسلح مخالف دولت افغانستان در حالی صورت گرفته، که در ماه‌های گذشته ولایت فراه در غرب این کشور شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین تفنگداران مخالف دولت و نظامیان افغان بوده‌است.

در این حملات عمدتا سربازان امنیتی پلیس وارتش بودند که متحمل تلفات و خساراتی شدند.

کلیدواژه