حوت 13, 1396 18:03 Asia/Kabul
  • قدردانی از خدمات بی‌نظیر ایران در پرورش استعداد پناهندگان افغان

سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد از خدمات ایران در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان پناهنده افغان قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا؛ «ایرینا کریناک» Irina Cornici سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران روز یکشنبه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره افغانستان‌شناسی در بوشهر، جنوب ایران افزود: جشنواره‌های افغانستان‌شناسی که به همت مسئولان دولت جمهوری اسلامی برای دانش‌آموزان افغان برگزار می‌شود راهی برای شناخت هرچه بیشتر آنان با کشورشان است. 

سرپرست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در ایران تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های افغانستان‌شناسی، نسل‌های دوم و سوم این کشور را برای فراگیری فنون و مهارت‌های مختلف برای ساختن کشورشان ترغیب و تشویق می‌کند. 

«ایرینا کریناک» گفت: خدمات جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های سلامت و آموزش، حضور حدود 500 هزار دانش‌آموز افغان در مدرسه‌های ایرانی از جمله کارهای شاخص ایران برای اتباع افغانستان است. 

«محمدعلی صالحی نجف‌آبادی» معاون اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران نیز با اشاره به ظلمی که در مدت 40 سال گذشته به کشور افغانستان روا داشته شده است، گفت: امروز نیز طاغوت‌های دیگری در سوریه یمن در صدد اشغال و غارت کشورهای اسلامی هستند و سازمان ملل متحد باید تدبیری دراین باره بیاندیشد.

درآئین اختتامیه افغانستان‌شناسی در بوشهر از برترین‌های اتباع افغان مقیم در 14 ولایت ایران تجلیل شد.

کلیدواژه