آغاز برنامه شناسایی افراد نفوذی طالبان در قطعات امنیتی درفراه‎
(last modified 1396-12-14T09:18:49+00:00 )
حوت 14, 1396 13:48 Asia/Kabul
  •  آغاز برنامه شناسایی افراد نفوذی طالبان در قطعات امنیتی درفراه‎

مقام‌های محلی در ولایت فراه از آغاز برنامه شناسایی افراد نفوذی گروه طالبان در بدنه‌ی نیروهای امنیتی خبر داده و تاکید کرده‌اند: تا کنون 200 تن از سربازان خیالی را نیز شناسایی و از لیست نهادهای امنیتی حذف کردند.

«ناصر مهری»، سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با رادیودری تدابیر اخیر را به منظور پاک‌سازی کامل نیروهای امنیتی از حضور افراد اجیر گروه‌های تروریستی دانسته و پافشاری کرد: دولت افغانستان در تلاش است تا به هر نحو ممکن و در همکاری نزدیک با مردم این افراد را شناسایی، دستگیر و مجازات کند.

مهری با بیان اینکه در چندین حمله بر پاسگاه‌های امنیتی این ولایت، مُهره‌های نفوذی طالبان در تلفات نیروهای امنیتی نقش داشتند، تصریح کرد: پلیس و ارتش بیشترین آسیب را از افراد نفوذی طالبان دیده‌اند.

وی نگاهی به رویداد تروریستی که در 2 هفته‌ی گذشته در ولسوالی «بالابلوک» روی داده بود، داشت و گفت: 20 تن از سرباز ارتش در منطقه «کنسک» توسط یک فرد نفوذی طالبان به قتل رسیدند و تجهیزات آن را نیز توسط طالبان ربوده شده‌است.

سخنگوی والی فراه، از آغاز یک برنامه‌ی نظامی به منظور شناسایی افراد نفوذی "دشمن" خبر داد که قرار است تا چند روز دیگر در تمامی ولسوالی‌های فراه راه‌اندازی شود.

بارها فعالیت‌های بخش‌های کشفی نهادهای امنیتی در فراه و دیگر ولایت‌های غرب کشور مورد انتقاد مردم و نهادهای مدنی قرار گرفته و کارکرد آنها ضعیف خوانده شده است.

این مقام محلی در غرب افغانستان هم چنان گفت: در برخی از ادارات نظامی ولایت فراه نیروهای خیالی پلیس وارتش نیز وجود دارد که در یک ماه گذشته، دستکم 200 نیروی پلیس خیالی در ولایت فراه شناسایی و از لیست حذف شده‌اند.

مهری با اشاره بر اینکه این روند به منظور مبارزه جدی با فساد اداری در قطعات پلیس است، خاطرنشان کرد: این برنامه از یک ماه گذشته آغازشده و هم چنان ادامه دارد.

سخنگوی والی فراه با بیان اینکه تا کنون حقوق و امتیازهای این 200 سرباز خیالی به جیب برخی افسران و فرماندهان پلیس می‌رفت، گفت: این روند متوقف شده و با عاملان فساد اداری نیز برخورد جدی و قانونی خواهدشد.

در همین حال شورای ولایتی فراه نیز از این اقدام مسئولان نظامی در فراه ابراز خرسندی کرده و تاکید کردند: سال‌هاست افزاد نفوذی طالبان در قطعات امنیتی باعث وارد شدن تلفات و خساراتی به نیروهای دولتی می‌شوند و هیج برنامه‌ای برای مهار این ناهنجاری وجود نداشت.

اعضای شورای ولایتی فراه اقدامات اخیر فرمانده پلیس این ولایت را در امر شناسایی نیروهای امنیتی خیالی تقدیر کردند و از آمادگی‌ها برای همکاری با فرماندهان پلیس در این راستا خبر دادند.