حوت 14, 1396 15:41 Asia/Kabul

فعالان مدنی در غرب افغانستان از وجود مشکلاتی بر سر راه نیروهای امنیتی ابراز نگرانی کرده و تاکید کردند: سربازان پلیس و ارتش با کمبود تجهیزات نظامی و اندک بودن معاش روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، اعضای شورای ولایتی هرات نیز با اشاره بر اینکه باید بیشتر از هر زمان دیگری نیروهای امنیتی مورد توجه مقام‌های ارشد نظامی قرار گیرند، می گویند سربازانیکه در خط مقدم جبهه هستند و شبانه روز در حال تامین امنیت مردم افغانستان می‌باشند از کمترین مزایا و حقوق برخوردارند.

کنشگران مدنی همراه با اعضای شورای ولایتی هرات ضمن حمایت از نیروهای مسلح افغانستان تاکید کردند: دولت وحدت ملی به منظور هرچه بهتر شدن امور نظامی کشور به سربازان و مدافعان این سرزمین توجه کند تا آنان بتوانند با خیالی آسوده به وظایف و مکلفیت‌هایشان رسیدگی کنند.

«جواد عمید و ملالی علوی» از فعالان مدنی در هرات ضمن ستایش از کارکرد مسئولان و سربازن امنیتی گفته‌اند: نیروهای امنیتی افغانستان با کمبود جنگ‌افزار و حقوق ناکافی شبانه روز در حال نبرد با گروه‌های تروریستی هستند، اما سران دولت وحدت ملی حتی به بازماندگان شهدای نیروهای مسلح کشور هیچ توجهی نکرده‌است.

در همین حال « سکینه حسینی» نماینده مردم هرات در شورای ولایتی ضمن تایید این مشکلات که فرا راه سربازان امنیتی می‌باشد، خاطرنشان کرد: کمبود تشکیلات نظامی برای ولایت‌های غرب افغانستان به ویژه ولایت هرات باعث شده‌است تا نیروهای امنیتی در برابر گروه‌های مسلح مخالف دولت متحمل تلفات و خساراتی بشوند.

این اظهارات کنشگران مدنی و اعضای شورای ولایتی هرات در حالی‌است که »محمداشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در سفراخیرش به ولایت هرات و در دیدار با افسران و فرماندهان ارشد نظامی تعهد کرده‌بود تا حقوق و امتیازهای سربازان افغان را افزایش بدهد.

از سوی دیگر «محمد جمعه عدیل» فرمانده پلیس غرب افغانستان گفت:  توجه مسئولان دولت وحدت ملی به سربازان امنیتی، انگیزه آنان را در دفاع و تامین امنیت در کشور بیشتر می‌سازد.

جزئیات بیشتراین خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.