حوت 16, 1396 11:58 Asia/Kabul
  • یک سازمان حامی کودکان: نیروهای امنیتی افغان وارد فهرست سیاه سازمان ملل شوند

سازمان بین‌المللی «فهرست نظارت کودکان در درگیری‌های مسلحانه» از سازمان ملل خواسته است تا نیروهای امنیتی افغان را به‌دلیل تخطی از حقوق کودکان در فهرست سیاه این سازمان قرار دهد.

به گزارش رادیو دری،«فهرست نظارت کودکان در درگیری‌های مسلحانه» که یک سازمان بین‌المللی برای حمایت از کودکان در مناطق جنگ‌زده است از سازمان ملل خواسته تا نیروهای امنیتی افغان را در فهرست سیاه وارد کند.

این سازمان بین‌المللی، نیروهای محلی، امنیت ملی و ارتش افغانستان را به تجاوز به کودکان، حمله به مدارس و بیمارستان‌ها در این کشور متهم کرده است.

دبیرکل سازمان ملل سالانه گزارشی را از وضعیت کودکان در مناطق جنگ‌زده به مجمع عمومی این سازمان ارائه می‌کند که در این گزارش نیروهای نظامی و یا گروه‌های شورشی که کودکان را برای جنگ به‌کار گیرند و یا مورد آزار و اذیت قرار دهند در فهرست سیاه سازمان ملل وارد می‌شوند.

به گزارش صدای آمریکا، «دراجیکا میکاویکا» از مدافعین این سازمان بین‌المللی اظهار داشت فهرست سیاه سازمان ملل می‌تواند به توقف جنایات علیه کودکان در سراسر جهان کمک کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که در یک سال گذشته بیش از 861 کودک کشته و دو هزار و 318 کودک دیگر در درگیری‌های مسلحانه در افغانستان زخمی شده‌اند.

 این در حالی است که دولت افغانستان تا کنون به این موضوع واکنشی نشان نداده است اما مقامات افغان پیش از این نیز به‌دلیل وجود افراد زیر سن قانونی در نیروهای پلیس محلی تحت فشار قرار گرفته بودند.