ثور 12, 1403 14:45 Asia/Kabul
  • شگفتی اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان از بازتاب گسترده موفقیتشان
    شگفتی اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان از بازتاب گسترده موفقیتشان

اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان که در جام ملت‌های آسیا شگفتی ساز شده و جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده اند از انعکاس گسترده این پیروزی و خوشحالی مردم افغانستان، شگفت زده و شادمانند.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان پس از بازگشت تیم به مشهد در فرودگاه شهید هاشمی نژاد و در میان استقبال گرم و پرشور هواداران به رادیو دری گفت: ما ابتدا باور نمی کردیم که به جام جهانی صعود کردیم؛ ما و تمام بازیکنان واقعا حس عجیبی داشتیم. خوشحالی ما و بچه های تیم زیاد بود اما گمان نمی کردیم (پیروزی) چنین انعکاس گسترده ای در سطح افغانستان و حتی در سطح جهان داشته باشد. 

مرتضایی افزود: تمام تلاش ما این است که نماینده خوبی برای افغانستان در جام جهانی ازبکستان باشیم.

وی با بیان اینکه شخصا به توانایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای صعود به جام جهانی باور داشته است افزود: اعضای این تیم دو ماه قبل چنین تصوری نداشتند اما هرچقدر بازی کردند و جلو آمدند این باور در آن‌ها قوی‌تر شد تا امروز که به عنوان پنجمین نماینده آسیا به جام جهانی صعود کردیم.

اکبر کاظمی ملی پوش فوتسال افغانستان نیز با اشاره به احساسات وصف نشدنی اعضای تیم پس از برد مقابل قرقیزستان گفت: لحظه برد ما مقابل قرقیزستان و صعود به جام جهانی لحظه ای عجیب بود، برای بار اول داشتیم به جام جهانی صعود می کردیم و تا قبل آن استرس زیادی را متحمل شده بودیم. خوشحالیم که توانستیم بازی با قرقیزستان را به نفع خود تمام کنیم و با صعود به جام جهانی دل مردم کشور خود را شاد کنیم.

او افزود: تیم ترکیبی از بازیکنان جوانی بود که حتی برخی بازی ملی انجام نداده بودند ولی با مدیریت و تدبیر جناب مرتضایی سرمربی تیم توانستیم یازده بازی دوستانه انجام دهیم و بچه ها کاملا آماده بازی های جام ملت های آسیا شدند.

کاظمی آینده فوتسال افغانستان را «درخشان» دانست و گفت: افغانستان با این نسل جوانی که دارد می تواند در تاریخ فوتسال دنیا شگفتی سازی کند. ما برای اولین بار به جام ملتهای آسیا رفتیم و توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

سیدمجتبی حسینی دیگر بازیکن تیم ملی فوتسال افغانستان نیز گفت: خیلی خوشحالیم که توانستیم تیم ملی فوتسال را تا به این مرحله برسانیم و به جام جهانی صعود کنیم. این صعود برای ما دستاورد بزرگی است.

او افزود: هدف اول ما در جام جهانی این است که از گروه جام جهانی خود صعود کنیم که برای دستیابی به این هدف تمرینات ما دوباره بزودی بعد استراحت اولیه بچه های تیم آغاز خواهد شد.

خستگی ناپذیری و کم توقعی از ویژگی های مهم اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان است

کلیدواژه