حوت 16, 1396 17:20 Asia/Kabul
  •  ایران خواهان برقراری صلح و ثبات در افغانستان

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با بیان اینکه افق روشنی پیش‌روی ملت افغانستان قرار دارد، گفت: ایران خواهان برقراری صلح و ثبات در افغانستان است.

«امیر سرتیپ دوم محمد احدی» روز چهارشنبه در دیدار «احمد تمیم عاصی»  معاون سیاسی و راهبردی وزارت دفاع ملی افغانستان در تهران اظهار کرد: ایران آمادگی دارد تجربیات خود در مبارزه با تروریسم را در اختیار برادران افغان قرار دهد و از روند صلح دراین کشور با محوریت دولت وحدت ملی افغانستان حمایت می‌کند.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران با بیان اینکه سیاست اصولی ایران برقراری امنیت منطقه با مشارکت همه کشورهای منطقه بوده است افزود: حضور بیگانگان در منطقه هیچ‌گاه به نفع ملت‌ها نبوده است و آنها فقط به دنبال اهداف استعماری خود هستند.

سرتیپ دوم احدی با ابراز همدردی با مردم و دولت افغانستان در ارتباط با قربانیان حملات تروریستی اخیر در این کشور خاطرنشان کرد: آنهایی که داعش را ایجاد و در سوریه و عراق از آنها حمایت کردند، امروز در انتقال آنها به افغانستان نقش‌آفرینی می‌کنند.

معاون امور بین‌الملل وزارت دفاع ایران افزود: حضور داعش در افغانستان بر پیچیدگی اوضاع امنیتی این کشور خواهد افزود و ایران از این شرایط به وجود آمده احساس نگرانی می‌کند.

سرتیپ دوم احدی تاکید کرد: حمایت ایران از مردم عراق، سوریه و افغانستان در برابر تروریست‌ها همواره مستمر بوده است.

«احمد تمیم عاصی» معاون سیاسی و راهبردی وزارت دفاع ملی افغانستان نیز در این دیدار تشکیل کمیسیون مشترک امنیتی بین ایران و افغانستان را برای گسترش همکاری‌ها خواستار شد و اظهار کرد: دولت و ملت افغانستان، جمهوری اسلامی ایران را همکار، دوست و برادر خود می‌دانند و حفظ ثبات و امنیت ایران اسلامی از اولویت‌های سیاست راهبردی دولت افغانستان است.

احمد تمیم عاصی همچنین با اشاره به حضور داعش در افغانستان افزود: کابل، حضور گروه‌های تروریستی به ویژه داعش را در افغانستان تحمل نمی‌کند و از جهان اسلام درخواست می‌کند از افغانستان در برابر جنایتکاران داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حمایت کنند.

 

کلیدواژه