حوت 18, 1396 13:00 Asia/Kabul
  • والی بامیان افغانستان: شرط مذاکره با طالبان احترام به زنان است

والی ولایت بامیان افغانستان شرط ورود طالبان به مذاکرات صلح با دولت را احترام به زنان دانست و گفت این مساله یکی از موضوعات مهم برای صلح و امنیت افغانستان است.

به گزارش رادیو دری،"حبیبه سرابی" روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع افغانستان گفت: مذاکرات صلح دولت با طالبان بدون تعهد این گروه به رعایت حقوق زنان ممکن نیست.

والی ولایت بامیان افغانستان که در روز جهانی زن به این شورا آمده بود- اضافه کرد: امروز افغانستان با سیاست ملی اشرف غنی رئیس جمهوری و تعهد بین المللی - به حمایت از توانمندی های زنان کمک می کند و قانون اساسی افغانستان نیز حقوق برابر برای زنان و مردان در نظر گرفته است.

حبیبه سرابی با بیان این که حضور زنان در تصمیم گیری در سطح مرکزی - ولایتی - مجلس - دولت - شورای امنیت - شورای ولایتی و جامعه مدنی قابل توجه است - اظهار کرد: 300 زن قاضی برای حصول اطمینان از حاکمیت قانون و جلوگیری از خشونت علیه زنان تلاش می کنند.

سرابی همچنین به افزایش سطح تحصیلات دختران و زنان افغان و حضور آنان در مراکز علمی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: گفتمان حقوق زنان در هر سطحی - به عنوان بخشی از دستور کار بر روی میز مذاکره و تصمیم گیری برای صلح است.

کلیدواژه