حوت 19, 1396 18:16 Asia/Kabul
  • 16 پلیس و نظامی افغانستان در حمله طالبان کشته شدند

رئیس شورای ولایتی «فراه» در افغانستان اعلام کرد که 16 تن از نیروهای دولتی شامل نیروهای پلیس ملی و کماندوهای ارتش در جریان حمله افراد طالبان به مواضع این نیروها در این ولایت کشته شدند.

به گزارش ایرنا، «فرید بختاور» روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه ای محلی افزود: این نیروها در منطقه «فرارود» در شهرستان «بالا بلوک» ولایت فراه مورد حمله قرار گرفتند و علاوه بر کشته شدند 9 کماندو و هفت پلیس ، سه تن از نیروهای دولتی را نیز به اسارت برده اند.

این خبر در حالی منتشر شده است که از سوی دیگر «فضل احمد شیرزاد» فرمانده پلیس ولایت فراه ضمن تایید حمله طالبان به نیروهای دولت افغانستان گفته که در این درگیری 20 عضو گروه طالبان کشته شده اند و از نیروهای دولتی تنها 4 سرباز کشته شده اند.

اخبار رسیده حاکی است که «عبدالبصیر سالنگی» والی فراه نیز که برای بررسی میدان درگیری به این منطقه سفر کرده با کمین عناصر طالبان روبه رو شد که توانست جان سالم به در ببرد.

گفته شده سه تن از محافظان وی در درگیری با عناصر طالبان مجروح شده اند.

گروه طالبان در سال گذشته عملیات های زیادی را علیه مراکز مهم نظامی در ولایت های مختلف افغانستان انجام داد که تلفات سنگینی هم به نیروهای ارتش و پلیس وارد کرد و در اغلب این حملات غافلگیری بابت وجود نیروی نفوذی را کارشناسان نظامی مطرح کرده اند.