برهم زدن روابط افغانستان و پاکستان ؛ توطئه آمریکا
(last modified Sun, 11 Mar 2018 04:51:10 GMT )
حوت 20, 1396 09:21 Asia/Kabul
  • برهم زدن روابط افغانستان و پاکستان ؛ توطئه آمریکا

نماینده مجلس ملی افغانستان گفت:آمریکا با اختلاف افکنی و برهم زدن روابط افغانستان و پاکستان ، به دنبال دستیابی به منافعش در منطقه است.

مولانا «عبدالرحمان رحمانی» نماینده مجلس ملی افغانستان در گفتگو با رادیو پشتو برون مرزی،آمریکا را عامل ایجاد تروریسم و ناامنی در افغانستان خواند و افزود: اگر پاکستان می خواهد که در خاک خود امنیت برقرار کند باید از مداخله در امور افغانستان بپرهیزد و به تحقق صلح در این کشور کمک کند.

نماینده مجلس ملی افغانستان تصریح کرد: گروههای تروریستی فعال در افغانستان که در چارچوب سیاستهای منطقه ای واشنگتن از جانب اسلام آباد حمایت میشوند فقط امنیت افغانستان را تهدید نمی کنند بلکه در آینده به خطری بزرگ برای پاکستان تبدیل خواهد شد.

رحمانی با اشاره به  بی نتیجه ماندن همه کنفرانسهایی که تا به امروز درباره امنیت و صلح افغانستان برگزار شده است تصریح کرد:  برخی  کشورها از یک سو  در این کنفرانسها شرکت کرده و از سوی دیگر از گروههای ترورسیتی تکفیری فعال در افغانستان حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

نماینده مجلس ملی افغانستان دستیابی به صلح در افغانستان را نیازمند وحدت خواندو گفت: امروز ملتهای منطقه می دانند که هدف از جنگهایی که در کشورهایشان  به راه افتاده ایجاد تفرقه در میان مسلمانان و تضعیف آنها بوده است . 

 

کلیدواژه