سقوط ولسوالی انادره در فراه
(last modified 1396-12-21T06:55:56+00:00 )
حوت 21, 1396 11:25 Asia/Kabul
  • سقوط ولسوالی انادره در فراه

شورای ولایتی فراه از سقوط ولسوالی «اناردره» در غرب این ولایت به دست طالبان خبر داده و تاکید کرده‌اند: اگر نیروی کمکی به این محل اعزام نشود طالبان در این منطقه مستقر خواهند شد و مقابله با آنان مشکل خواهد بود.

«جمیله امینی» عضو شورای ولایتی فراه در گفت‌وگو با رادیودری با بیان اینکه از نیمه‌های شب گذشته تا کنون نبرد سنگینی در بین نیروهای دولتی و افراد وابسته به گروه طالبان در بخش‌هایی از ولسوالی «اناردره» ادامه دارد، گفت: تمامی راه‌های ارتباطی با این ولسوالی قطع شده و از اوضاع جاری در این منطقه هیچ اطلاعی در دست نیست.

امینی از زخمی شدن فرمانده پلیس این ولسوالی همراه با تعدادی از نیروهایش خبر داده و تصریح کرد: مقر فرماندهی پلیس همینک در اختیار نیروهای مخالف مسلح دولت است و عده‌ای از نیروهای امنیتی در حال مقاومت هستند.

این عضو شورای ولایتی فراه خاطرنشان کرد: نیروهای امنیتی اعم از ارتش، پلیس و امنیت ملی در این ولسوالی حضور داشتند اما تا هنوز مشخص نیست که چگونه افراد وابسته به گروه طالبان موفق شدند به این مرکز اداری وارد شوند.

امینی ولسوالی انار دره را یکی از مهم ترین مناطق فراه عنوان کرد و افزود: این ولسوالی هم‌مرزی با جمهوری اسلامی ایران است و طالبان طی سال‌های گذشته نیز تلاش کرده بودند تا کنترل این منطقه را در دست بگیرند.

رییس پیشین شورای ولایتی فراه از اعزام نیروی بیشتر به این ولسوالی برای سرکوب طالبان خبر داد و گفت: بالگردهای ارتش نیز در فضای این ولسوالی به پرواز درآمده و به منظور حمایت از نیروهای دولتی مواضع مخالفان مسلح را هدف قرار می‌دهند.

امینی با ابراز نگرانی از بدتر شدن وضع امنیتی دراین ولسوالی تاکید کرد: در سالی که گذشت همواره طالبان مسلح مشکلات امنیتی را هم برای دولت و هم برای مردم خسته از جنگ فراه بوجود آورده‌اند.

عضو شورای ولایتی فراه از مسئولان دولتی و امنیتی کشور خواست تا برنامه‌ها و عملیات‌های نظامی بیشتری را به منظور جلوگیری از فعالیت‌های ضد دولتی طالبان در این ولایت روی دست گیرند.

این در حالی‌است که «شهلا ابوبکر» یکی دیگر از نمایندگان مردم فراه در شورای ولایتی به رسانه‌ها گفته‌است: در حمله‌ی شب گذشته طالبان بر این ولسوالی همینک «انار دره» در کنترل طالبان است و در نبردهای که صورت گرفته دستکم 10 سرباز پلیس جان باخته و تعدادی نیز زخمی شدند.

در همین حال «شاه‌محمود نعیمی» معاون شورای ولایتی فراه از کشته شدن فرمانده پلیس ولسوالی انار دره در این درگیری‌ها خبر داده و گفته‌است، نبردها در مناطق مختلف انار دره به شدت ادامه دارد و طالبان تلاش دارند تا در قدم نخست تمامی پاسگاه‌های امنیتی را از دست نیروهای دولتی خارج کنند.

این گفته‌ها در حالی‌است که مسئولان دولتی و امنیتی در ولایت فراه از ابراز نظر در این خصوص صرف نظر کرده و پاسخ‌گو نیستند.