حوت 21, 1396 15:32 Asia/Kabul
  •  استفاده طالبان از تجهیزات پیشرفته در افغانستان

مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که طالبان از دوربین‌های دید در شب و سایر تجهیزات پیشرفته در حمله به نیروهای امنیتی افغان استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مقامات امنیتی افغان در ولایت "فاریاب" در شمال افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند در حملات گروهی طالبان به مواضع نیروهای امنیتی افغان در این ولایت 15 نیروی پلیس کشته و 14 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

"صبغت‌الله سیلاب" معاون شورای ولایتی فاریاب گفت: طالبان در حمله به نیروهای امنیتی افغان در این ولایت از دوربین‌های دید در شب و سایر تسلیحات پیشرفته استفاده کردند.

وی افزود: نیروهای امنیتی افغان در مناطق مختلف از جمله در منطقه "ارچتوی" در شهرستان "بلچراغ" هدف قرار گرفته‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از هدف قرار گرفتن نیروهای پلیس محلی با استفاده از سلاح های ویژه توسط تک تیراندازها در شهرستان "خواجه سبز پوش" منتشر شده بود.

جنرال "قدم‌شاه شهین" رییس ستاد ارتش افغانستان نیز پیش از این، استفاده طالبان از تجهیزات پیشرفته نظامی در جنگ با نیروهای امنیتی افغان را تایید کرده بود.

برخی از کارشناسنان نظامی بر این باورند که ممکن است طالبان با کشتن نیروهای ویژه افغان به تسلیحات پیشرفته مانند دوربین‌های دید در شب، تفنگ‌های تک تیرانداز و سایر امکانات پیشرفته دست یافته باشند.

 

کلیدواژه