حوت 28, 1396 09:19 Asia/Kabul
  •  حمایت ایران از دولت وحدت ملی و روند صلح در افغانستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان با تاکید بر حمایت ایران از دولت وحدت ملی افغانستان گفت: ایران مشارکت همه دولت هایی که ظرفیت کمک به ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان را دارند، یک وظیفه می داند.

به گزارش ایرنااز کابل، محمدرضا بهرامی عصر یکشنبه در حاشیه نشست بررسی "تحقیق تجزیه و تحلیل در ارتباط با بندر چابهار برای افغانستان - هند و ایران" در کابل، گفت: هدف ایران حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان و فراهم کردن زمینه پیشرفت و توسعه این کشور است.

سفیر ایران در افغانستان با حمایت از تلاش های دولت وحدت ملی افغانستان برای تحقق صلح گفت: با این حال ایران هیچ گروه افراطی را مورد توجه یا حمایت قرار نمی دهد و بین حمایت و گفت و گو برای ترغیب طالبان برای پیوستن به مذاکرات صلح مرز معینی وجود دارد.

بهرامی تاکید کرد که ایران بابت تحرک همه نیروهای تروریست در منطقه نگران است و باور دارد تروریست محدود به حوزه جغرافیایی خاصی نخواهد شد و به دیگر کشورها سرایت می کند.

سفیر ایران در افغانستان به سخنان هفته گذشته  "محمد جواد ظریف " وزیر امور خارجه ایران در پاکستان مبنی بر حمایت از دولت وحدت ملی افغانستان اشاره کرد و گفت : ایران مشارکت همه دولت هایی که ظرفیت کمک به ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان را دارند، یک وظیفه می داند و خود نیز این نقش را ایفا می کند.

بهرامی تلاش برای کشاندن گروه های مخالف مسلح از جمله طالبان را به میز مذاکره تلاشی برای کمک به دولت افغانستان و حمایت از این دولت دانست.

سفیر ایران در کابل درباره میزان رضایت تاجران افغانستان از تسهیلات ارایه شده در بندر چابهار ایران هم گفت: باید بدانیم که این بندر هنوز راه اجرایی خود را طی می کند و برای بهبود شرایط و اجرای تسهیلات مورد نیاز تجار افغان به زمان بیشتری نیاز دارد.

بهرامی ابراز امیدواری کرد کشورهایی که می خواهند به توسعه و ثبات و تقویت همگرایی افغانستان کمک کنند، محدودیت های دو جانبه را در مورد مسایل بانکی فی ما بین ایران و افغانستان بر طرف کنند.