حوت 28, 1396 09:37 Asia/Kabul
  • دیدگاه نمایندگان مجلس سنا افغانستان درباره بی نتیجه بودن سفر مقام پاکستانی

شماری از نمایندگان مجلس سنا افغانستان،سفر اخیر مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به کابل برای حل بحران آن کشور را بی نتیجه دانستند.

به گزارش خبرگزاری آوا، " نثارحارث "عضو مجلس سنا افغانستان در نشست دیروز یکشنبه این نهاد گفت:دولت کابل  نباید دیگر فریب وعده‌های مقام های پاکستانی را دربرقراری صلح و ثبات در افغانستان را بخورند و باید موضع قاطعی در این خصوص داشته باشد.

وی افزود: پس ازافزایش فشار های آمریکا بر پاکستان،سفرمقام‌های این کشور به افغانستان افزایش یافت اما وعده‌های همکاری آنان هیچ نتیجه ای نداشته و نخواهند داشت.

خانم "گلالی اکبری"عضو دیگر مجلس سنا افغانستان در این باره گفت:پاکستان هیچگاه به تعهدات خود پایبند نبوده و سفر مقام‌های این کشور به کابل  بیهوده است.

"حنیف حنفی" دیگر عضو مجلس سنا نیز از شورای امنیت سازمان ملل خواست بر پاکستان فشار وارد کند تا در روند صلح افغانستان صداقت نشان دهد، درغیراین صورت نباید به پاکستان اعتماد کند.

همچنین "زلمی زابلی" دیگرعضومجلس سنا هم از دولت پاکستان خواست بر گروه طالبان فشار وارد کند که بسته پیشنهادی صلح افغانستان را بپذیرند و بر اساس آن اعلام آتش بس کند.

ناصر جنجوعه؛مشاورامنیت ملی نخست وزیر پاکستان روزشنبه به کابل سر کرد و با برخی از مقامات افغانستان دیدار و از ارائه پیشنهاد صلح افغانستان به طالبان حمایت کرد.

 

کلیدواژه