سنبله 18, 1395 18:20 Asia/Kabul
  • ربوده شدن 11 مسافر در مسیر شاهراه فراه - هرات

رئیس شورای ولایتی فراه از ربوده شدن 11 نفر از مسافران مسیر شاهراه فراه - هرات خبر داد.

نیروهای مسلح مخالف دولت افغانستان  شامگاه روز گذشته 11 تن از مسافران مسیر شاهراه فراه- هرات را  ربودند.

فرید بختور، رئیس شورای ولایتی فراه با تائید این رویداد به خبرنگار رادیو دری گفت: افراد مسلح مسیر این شاهراه را در ولسوالی «بالابلوک» و در قریه ی «کنسک»  به روی ترافیک مسدود کردند و تعدادی از مسافران را ربودند که تا کنون از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

وی با بیان اینکه این افراد اعضای گروه طالبان بودند، افزود: افراد ربوده شده جوانان دانشجویی بودند که به دلیل رخصتی‌های ایام عید عازم ولایت‌های شان بودند.

بختور با انتقاد از بی توجهی دولت افغانستان نسبت به آنچه که در این مسیر اتفاق می افتد، افزود: این مسیر از گذشته تاکنون شاهد چندین رویداد مرگبار دیگر نیز بوده و دولت هیچ برنامه ای برای بهبود این اوضاع و سر وسامان دادن به آن ندارد.

رییس شورای ولایتی فراه با اشاره به اینکه اگر دولت تصمیم بگیرد می‌تواند این مسیر و سایر نقاط افغانستان را تامین امنیت کند، گفت:مخالفان مسلح دولت از بی توجهی مسئولان حکومتی استفاده کرده و هر ازگاهی اقدامات تخریبی را علیه دولت و مردم انجام می‌دهند.

مسئولان محلی در غرب افغانستان نیز اعلام کرده اند: افراد ربوده شده 8 تن بودند که تحقیقات پلیس به منظور ردیابی و رهایی آنان از چنگ ربایندگان آغاز شده است.

«ناصرمهری» سخنگوی والی فراه تایید کرد که افراد مسلح در مسیر بزرگراه‌ها در این ولایت مزاحمت های را برای مردم و نیروهای دولتی ایجاد میکنند.

در همین حال نمایندگان مردم فراه در جلسۀ مشورتی میان مقام‌های محلی، نهادهای امنیتی و بزرگان ولایت فراه، خواهان تدابیر جدی‌تر امنیتی در مناطق ناامن این ولایت شدند.

سخنگوی والی فراه با بیان این مطلب به رادیودری گفت: بزرگان فراه در این جلسه به دلیل نا آرامی‌های یک ماه اخیر در برخی نقاط همچون پشت‌رود و بالابلوک از اداره‌ی محلی و نهادهای امنیتی خواستار توجه بیشتر به این منطقه شدند.

مهری،اظهار داشت: در این نشست، بزرگان فراه به اداره‌ی محلی پیشنهاد کردند تا به دلیل برقراری هرچه بهتر امنیت در ولسوالی «پشت‌رود» و آرامش مسافران در مسیر« فراه-فراه رود»، چندین پوسته‌ی امنیتی ایجاد شود.

این مقام محلی فراه خاطرنشان کرد: والی فراه در این جلسه مشورتی به مردم وعده داد تا در راستای برقراری امنیت آنچه در توان ادار‌ه‌ی محلی است را انجام دهد.

 

کلیدواژه