برگزاری آیین جشن نوروز در افغانستان 
(last modified 1397-01-03T06:00:30+00:00 )
حمل 03, 1397 10:30 Asia/Kabul
  • برگزاری آیین جشن نوروز در افغانستان 

آیین جشن نوروز روز پنجشنبه با حضور ایرانیان مقیم افغانستان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، «محمدرضا بهرامی» سفیر ایران در کابل در این آیین با تبریک فرا رسیدن سال نو (1397 هجری شمسی) به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شعار سال 1397 (حمایت از کالای ایرانی) و همچنین توصیه ایشان به «ضرورت پرهیز از قبیله گرایی سیاسی» اشاره و به تشریح ابعاد این توصیه های مهم پرداخت.

در ادامه این آیین «رضاملکی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز با تبریک سال نو به گسترش قابل توجه روابط فرهنگی ایران و افغانستان در سال گذشته هجری شمسی (1396) اشاره و تاکید کرد ، در سال 1397 نیز جمهوری اسلامی ایران قصد دارد، روابط فرهنگی میان دو کشور دوست و همسایه را همچنان توسعه بخشیده و از همه ظرفیت های موجود در این راستا بهره گیرد.

مردم افغانستان در 2 روز گذشته با وجود حمله انتحاری روز چهارشنبه در کابل پایتخت که نزدیک به صد کشته و زخمی برجا گذاشت، بدون هیچ گونه ترسی به ادامه جشن نوروز پرداختند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

عید نوروز که جشنی با ریشه ایرانی است در 12 کشور جهان به رسمیت شناخته می‌شود و در کشورهای ایران، افغانستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قزقیزستان و آلبانی با همین نام «نوروز» در تقویم رسمی‌شان تعطیل است.

کلیدواژه