اشرف غنی: افغانستان خواهان گسترش روابط با ایران است
(last modified 1397-01-05T06:00:58+00:00 )
حمل 05, 1397 10:30 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: افغانستان خواهان گسترش روابط با ایران است

رئیس جمهور افغانستان روز شنبه در دیدار هیئت شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران به ریاست «کمال خرازی» با ارزنده دانستن سفر این هیئت به کابل بر گسترش روابط دو کشور تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، «محمد اشرف غنی» در این دیدار با تبریک عید نوروز به دولت و ملت ایران، سفر  هیئت ایرانی به افغانستان را در راستای توسعه روابط ایران و افغانستان مثبت ارزیابی کرد.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار پیام تبریک نوروز رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم افغانستان اعلام کرد و گفت: ایران و افغانستان روابط دیرینه تاریخی دارند و دارای فرهنگ و زبان مشترک هستند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران با اعلام آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در عرصه ‌های مختلف افزود: جمهوری اسلامی ایران از روند صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می کند.

دو طرف در این دیدار پیرامون گسترش مناسبات همه ‌جانبه به ویژه همکاری ‌های اقتصادی، توازن در صادرات و واردات، توسعه بندرچابهار(جنوب شرق ایران)، تطبیق پروژه‌های بزرگ اتصال منطقه ای، همکاری در راستای مبارزه مشترک با تهدیدهای تروریسم و مبارزه با شبکه‌ های فراملی و بین‌ المللی بحث و تبادل نظر کردند.

کلیدواژه