نگرانی‌ از ناامنی ها و عدم تطبیق طرح‌های زیربنایی در هرات‎
(last modified 1397-01-05T09:17:16+00:00 )
حمل 05, 1397 13:47 Asia/Kabul

ناامنی‌ها و حضور مخالفان مسلح دولت در برخی ولسوالی‌ها و روستاهای ولایت هرات مانعی برسر راه اجرایی شدن طرح‌های زیربنایی و بازسازی شده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مسئولان اداره اقتصاد ولایت هرات با بیان اینکه بخش‌های اقتصادی این ولایت برنامه‌های شان را به منظور اجراشدن پروژه‌های زیربنایی آماده کرده‌اند: تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ناامنی، حضور و فعالیت افراد تفنگدار مخالف دولت در ولسوالی‌ها مانع آغاز و انجام این طرح‌های شده‌است.

«محمدیونس رهنورد» رییس اداره اقتصاد ولایت هرات گفت: نیروهای وابسته به گروه‌های تروریستی در هرات به دلیل اینکه بتوانند در مناطق مختلف حضور داشته باشند اقدام به ایجاد ناامنی می‌کنند که در این صورت کار‌های مربوط به پروژه‌های اقتصادی با مشکلاتی به همراه شده‌است.

رهنورد از مسئولان محلی و امنیتی در هرات خواست تا با افرادیکه مانع راه‌اندازی این طرح‌های زیربنایی می‌شوند برخورد کند و زمینه را برای آغاز کار و اشتغال برای مردم روستاها فراهم سازد.

آنگونه که ساکنین این ولایت غربی کشور گفته‌اند: دولت برنامه جدی در مبارزه با طالبان و سایر افراد مسلح غیرمسئول که نمی‌گذارند طرح‌های اقتصادی به سرانجام برسد ندارد.

گزارش‌ها حاکی از حضور نیروهای مسلح مخالف دولت در ولسوالی‌های «گلران، کشک کهنه و رباط سنگی» ولایت هرات است.

اما «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات ضمن اینکه می‌پذیرد شماری از ولسوالی‌ها و قریه‌های شمال و جنوب هرات شاهد تحرکات مخالفان مسلح دولت است، تصریح کرد: دولت از تمام توانش به منظور راه‌اندازی و حفاظت‌ از طرح‌های اقتصادی و اجتماعی استفاده خواهد کرد.

فرهاد، ایجاد اشتغال، توسعه‌ی مناطق مسکونی، احداث سرک و ساختمان برای مراکز دولتی و مکاتب را از حقوق مردم دانست و گفت: مردم نیز باید همکار دولت باشند، در تطبیق طرح‌های زیربنایی و حفاظت از آن مستقیما تلاش کنند.

برعلاوه این 3 ولسوالی که درشمال و شمالغرب هرات موقعیت دارند، حضور مخالفا ن مسلح دولت در شیندند و 4 ولسوالی جدید‌التشکیل در جنوب ای ولایت نگرانی‌های مسئولان دولتی و مردم را در پی داشته‌است.

به همین دلیل مسئولان اداره اقتصاد هرات گفته‌اند: اگر فکری برای بهبود اوضاع امنیتی در این مناطق وجود نداشته باشد، انجام امور اقتصادی ناممکن خواهد بود.