حمل 07, 1397 10:00 Asia/Kabul
  • مخالفت مردم آلمان با افزایش حضور نظامی در افغانستان

کاربران شبکه های اجتماعی در آلمان در واکنش به سخنان وزیر دفاع این کشور درباره افزایش حضور نظامیان آلمانی در افغانستان با آن مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کاربران شبکه های اجتماعی در آلمان روز دوشنبه واکنش به سخنان "اورسولا فان در لاین" Ursula von der Leyen وزیر دفاع آلمان مبنی بر افزایش و حضور طولانی مدت نظامیان آلمانی در افغانستان، این تصمیم را «اشتباهی بزرگ» خواندند.

همچنین دیگر کاربران شبکه های اجتماعی نیز در آلمان با واکنش به این تصمیم تاکید کردند، آلمان همچون مستعمره آمریکا رفتار می‌کند.

این کاربران شبکه های اجتماعی تاکید کردند، افزایش حضور نظامیان خارجی در افغانستان منجربه امنیت در این کشورنخواهد شد و تنها خشونت‌ها درافغانستان را افزایش خواهد یافت.

این درحالی است که وزیردفاع آلمان در بازدید از نظامیان آلمانی در پایگاهی در شهر'مزار شریف' مرکز ولایت بلخ در شمال افغانستان از نظامیان آلمانی در افغانستان  خواست، خود را برای حضوری طولانی مدت در این کشور آماده کنند. 

«اورسولا فان در لاین» وزیردفاع آلمان که هم اکنون در افغانستان بسر می برد در آستانه برگزاری نشست تاشکند برای حل بحران افغانستان از مذاکرات با گروه  طالبان برحل بحران این کشور حمایت کرد.

نظامیان آلمانی از سال‌های نخست حمله نظامیان آمریکایی به افغانستان در سال 2001 در افغانستان حضور دارند و تمدید حضور این نظامیان سبب واکنش مردم آلمان نسبت به این موضوع شد.

کلیدواژه