حمل 08, 1397 10:54 Asia/Kabul
  •  خروج نظامیان خارجی، مقدمه صلح در افغانستان است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: خروج نظامیان خارجی از افغانستان مقدمه حرکت به سمت صلح در این کشور است.

«سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که در صدر هیاتی برای شرکت در کنفرانس صلح افغانستان در تاشکند ازبکستان، به این کشور سفر کرده است، روز سه‌شنبه دراین کنفرانس، جنگ و ناامنی در افغانستان را نتیجه حضور نیروهای نظامی خارجی دانست.

عراقچی با اعلام اینکه رویکرد نظامی برای حل مساله افغانستان در گذشته شکست خورده است و در آینده نیز شکست خواهد خورد، از ابتکار اخیر رئیس جمهوری افغانستان مبنی بر دعوت از مخالفان مسلح برای حاضر شدن در فرایند مذاکرات صلح استقبال کرد.

عراقچی گفت: این اقدام دولت افغانستان گام مثبتی است که طرف‌های درگیر در جنگ را به انجام گفت و گو باهدف یافتن راه حل سیاسی برای مشکلات این کشور دعوت می‌کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به دولت افغانستان باهدف پیشبرد روند صلح در این کشور اعلام کرد. 

کنفرانس تاشکند با عنوان "صلح در افغانستان، همکاری امنیتی و ارتباطات منطقه‌ای" روز سه‌شنبه، 8 حمل با شرکت رئیسان جمهوری ازبکستان و افغانستان و نمایندگان ۲۵ کشور و سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در پایتخت ازبکستان برگزار شد.

 

کلیدواژه